Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/86511
Type: Artigo
Title: O uso de jogos digitais para o desenvolvimento do currículo para a educação computacional na Inglaterra
Title Alternative: Game-making as a means to deliver the new computing curriculum in England
Author: Paula, Bruno Henrique de
Valente, José Armando
Burn, Andrew
Abstract: Integrar tecnologias digitais às escolas tem se apresentado como um grande desafio, especialmente por conta do fracasso da maioria das iniciativas que possuem esse objetivo. Em busca de compreender e solucionar estes problemas, a Inglaterra propôs, recent
metadata.dc.description.abstractalternative: Integrating digital technologies into the curriculum has been a growing challenge, especially due to the failures of the majority of initiatives that were envisioned for this purpose. In an effort to comprehend and solve these issues, England has recently
Subject: Computação - Estudo e ensino
Jogos - Projetos e construção
Country: Portugal
Editor: Curriculo sem Fronteiras
Citation: Curriculo Sem Fronteiras. Curriculo Sem Fronteiras, v. 14, n. 3, p. 46 - 71, 2014.
Rights: fechado
Identifier DOI: 0
Address: http://www.curriculosemfronteiras.org/vol14iss3articles/paula-valente-burn.htm
Date Issue: 2014
Appears in Collections:IA - Artigos e Outros Documentos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2-s2.0-84921491186.pdf494.86 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.