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Type: Artigo de periódico
Title: Acompanhamento de enfermagem em saúde pública, assessoramento pedagógico e agrícola numa comunidade de assentados sem-terra na zona rural: relato de experiência
Title Alternative: Acompañamiento de enfermería en salud pública, asesoramiento pedagógico y agrícola en una comunidad de asentados sin tierra en la zona rural: relato de experiencia
Public health nursing, pedagogical and agricultural ad vice in a rural community of settled landless people: an experience
Author: Schneider, Jacó Fernando
Collet, Neusa
Orso, Paulino José
Pereira, Joaquim Odilon
Abstract: This study reports an experience in nursing accompaniment, pedagogical and agricultural advice in a community of settled people without land in the countryside of Cascavel, state of Paraná. The basic premise was student/teacher integration offering the opportunity of knowledge socialization, integration of theory and practice and direct contact with the community. It points out that nursing needs a better understanding of this type of reality seeking, by observation and living, a critical vision with the possibility of intervention.
O estudo relata uma experiência no acompanhamento de Enfermagem, assessoramento pedagógico e agrícola desenvolvido em uma comunidade de assentados sem-terra na zona rural da cidade de Cascavel, estado do Paraná, que teve como premissa básica a integração docente/discente, oferecendo oportunidade de socialização do saber, integração teoria e prática e contato direto com a comunidade. Aponta para a necessidade da enfermagem compreender melhor este tipo de realidade buscando, através da observação e vivência, uma visão crítica com possibilidades de intervenção.
El estudio relata una experiencia en el acompañamiento de enfermería, asesoramiento pedagógico y agrícola desarrollado en una comunidad de asentados sin tierra en la zona rural perteneciente al municipio de Cascavel, estado del Paraná, que tuvo como principio básico la integración docente/alumno, ofreciendo oportunidad de socialización del saber, integración teoría y práctica y contacto directo con la comunidad. Señala la necessidad de la enfermería comprender mejor este tipo de realidad, buscando por medio de la observación y vivencia, una visión crítica con posibilidades de intervención.
Subject: comunidade rural
enfermagem
educação
agricultura
teoria-prática
integração docente
country community
nursing
education
agriculture
theory-practice
student
Editor: Escola de Enfermagem de Ribeirão Preto / Universidade de São Paulo
Rights: aberto
Identifier DOI: 10.1590/S0104-11691995000100011
Address: http://dx.doi.org/10.1590/S0104-11691995000100011
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0104-11691995000100011
Date Issue: 1-Jan-1995
Appears in Collections:Artigos e Materiais de Revistas Científicas - Unicamp

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