Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/353054
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.CRUESP | UNIVERSIDADE ESTADUAL DE CAMPINAS | pt_BR |
dc.contributor.authorunicamp | Maciel, Lucas Vinicio de Carvalho | - |
dc.type | Artigo | pt_BR |
dc.title | Os elementos constitutivos do enunciado em suas relações dialógicas: um exemplo de análise | pt_BR |
dc.title.alternative | Constitutive elements of utterance in its dialogic relationships: an example of analysis | pt_BR |
dc.contributor.author | Maciel, Lucas Vinício de Carvalho | - |
dc.subject | Narração | pt_BR |
dc.subject.otherlanguage | Narration | pt_BR |
dc.description.abstract | A partir de propostas do Círculo de Bakhtin, discutimos como os elos dialógicos podem se apresentar em um enunciado real. Para este fim, analisamos uma redação narrativa composta durante a realização da primeira fase do Vestibular Unicamp 2000. O texto é um bom exemplo para se investigar os vínculos dialógicos, pois, nesse vestibular, o candidato precisa dialogar com as instruções da prova e com uma coletânea de textos que embasa a proposta de escrita da redação. A análise proposta mostra, assim, como as relações dialógicas constitutivas do gênero discursivo se manifestam no conteúdo temático, na construção composicional e no estilo desse enunciado | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Linguagem em (Dis)curso | pt_BR |
dc.relation.ispartofabbreviation | Ling. (dis)curso | pt_BR |
dc.publisher.city | Tubarão, SC | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher | UNISUL/Universidade do Sul de Santa Catarina | pt_BR |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.date.monthofcirculation | maio/ago. | pt_BR |
dc.language.iso | por | pt_BR |
dc.description.volume | 15 | pt_BR |
dc.description.issuenumber | 2 | pt_BR |
dc.description.firstpage | 249 | pt_BR |
dc.description.lastpage | 266 | pt_BR |
dc.rights | Aberto | pt_BR |
dc.source | SciELO | pt_BR |
dc.identifier.issn | 1518-7632 | pt_BR |
dc.identifier.eissn | 1982-4017 | pt_BR |
dc.identifier.doi | 10.1590/1982-4017-150203-0415 | pt_BR |
dc.identifier.url | https://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1518-76322015000200249 | pt_BR |
dc.date.available | 2020-12-10T11:49:12Z | - |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:49:12Z | - |
dc.description.provenance | Submitted by Thais de Brito Barroso (tbrito@unicamp.br) on 2020-12-10T11:49:12Z No. of bitstreams: 0 | en |
dc.description.provenance | Made available in DSpace on 2020-12-10T11:49:12Z (GMT). No. of bitstreams: 0 Previous issue date: 2015 | en |
dc.identifier.uri | http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/353054 | - |
dc.contributor.department | Sem informação | pt_BR |
dc.contributor.unidade | Instituto de Estudos da Linguagem | pt_BR |
dc.description.abstractalternative | From proposals of the Bakhtin Circle, we discuss how the dialogical links can appear in a real utterance. For this purpose, we analyzed a narrative composition written during the first phase of Unicamp (State University of Campinas) entrance exam in 2000. This text is an adequate example to investigate the dialogical links because at this context, the candidate needs to dialogue with the instructions of the test and with a collection of texts that underlies the writing proposal of the essay. The analysis proposed shows how the dialogic relationships, which are constitutive of discourse genre, are manifested in the thematic content, in the compositional construction and in the style of the utterance | pt_BR |
dc.subject.keyword | Relações dialógicas | pt_BR |
dc.subject.keyword | Vestibular Unicamp | pt_BR |
dc.identifier.source | S1518-76322015000200249 | pt_BR |
dc.creator.orcid | Sem informação | pt_BR |
dc.type.form | Artigo | pt_BR |
Appears in Collections: | IEL - Artigos e Outros Documentos |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.