Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/352989
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.CRUESPUNIVERSIDADE ESTADUAL DE CAMPINASpt_BR
dc.contributor.authorunicampZimmermann, Anita-
dc.contributor.authorunicampLira, Rodrigo Pessoa Cavalcanti-
dc.contributor.authorunicampCarvalho, Keila Miriam Monteiro de-
dc.typeArtigopt_BR
dc.titleTeller test with functional vision evaluation in children with low visionpt_BR
dc.title.alternativeTeste com cartões de Teller e avaliação da visão funcional em crianças com baixa visãopt_BR
dc.contributor.authorZimmermann, Anita-
dc.contributor.authorSilva, Sarah Vieira da-
dc.contributor.authorZimmermann, Sara Martins Vieira-
dc.contributor.authorLira, Rodrigo Pessoa Cavalcanti-
dc.contributor.authorCarvalho, Keila Miriam Monteiro de-
dc.subjectAcuidade visualpt_BR
dc.subject.otherlanguageVisual acuitypt_BR
dc.description.abstractTo know the effectiveness of Teller card test along with the functional vision evaluation in low vision preschool children presenting normal or delayed development. Methods: Transversal study comprising patients from the children visual stimulation Ambulatory Service of the Faculty of Medical Sciences, University of Campinas Teaching Hospital, Campinas (SP)(FCM/HC/ Unicamp). The best corrected visual acuity was obtained using Teller cards and functional vision evaluation, independent from the child development. Results: From a total of 143 evaluated children, 65% did not respond to the Teller card test, only to, the functional vision evaluation. Among 143 children, 99 (70%) presented development delay and 44 (30%), normal development. Conclusion: The Teller card test was not enough to evaluate the children visual acuity with development delays, since more than half of them were not responsive to it, making it necessary that they were submitted to a complementary functional visual evaluationpt_BR
dc.relation.ispartofRevista brasileira de oftalmologiapt_BR
dc.publisher.cityRio de Janeiro, RJpt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisherSociedade Brasileira de Oftalmologiapt_BR
dc.date.issued2015-
dc.date.monthofcirculationNov./Dec.pt_BR
dc.language.isoengpt_BR
dc.description.volume74pt_BR
dc.description.issuenumber6pt_BR
dc.description.firstpage362pt_BR
dc.description.lastpage365pt_BR
dc.rightsAbertopt_BR
dc.sourceSciELOpt_BR
dc.identifier.issn0034-7280pt_BR
dc.identifier.eissn1982-8551pt_BR
dc.identifier.doi10.5935/0034-7280.20150076pt_BR
dc.identifier.urlhttps://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0034-72802015000600362pt_BR
dc.date.available2020-12-04T13:38:49Z-
dc.date.accessioned2020-12-04T13:38:49Z-
dc.description.provenanceSubmitted by Thais de Brito Barroso (tbrito@unicamp.br) on 2020-12-04T13:38:49Z No. of bitstreams: 0. Added 1 bitstream(s) on 2021-03-08T18:36:38Z : No. of bitstreams: 1 S0034-72802015000600362.pdf: 154677 bytes, checksum: ef119142e0bbb9ad33c23df89d00d0da (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2020-12-04T13:38:49Z (GMT). No. of bitstreams: 0 Previous issue date: 2015en
dc.identifier.urihttp://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/352989-
dc.contributor.departmentsem informaçãopt_BR
dc.contributor.departmentDepartamento de Oftalmologia e Otorrinolaringologiapt_BR
dc.contributor.departmentDepartamento de Oftalmologia e Otorrinolaringologiapt_BR
dc.contributor.unidadeFaculdade de Ciências Médicaspt_BR
dc.description.abstractalternativeConhecer a eficácia do teste com Cartões de Teller em complemento a avaliação da visão funcional em crianças préescolares com baixa visão e desenvolvimento normal ou atrasado. Métodos: Estudo transversal em pacientes do ambulatório de estimulação visual infantil do Hospital de Clínicas da Faculdade de Ciências Médicas da Universidade Estadual de Campinas (HC/ FCM/Unicamp). A acuidade visual com a melhor correção óptica foi medida com Cartões de Teller e avaliação da visão funcional, independente do desenvolvimento da criança. Resultados: De um total de 143 crianças avaliadas 65% não responderam ao teste de Teller, porém, em complemento à avaliação da visão funcional pôde ser conhecida a acuidade visual das mesmas. Dentre as 143 crianças, 99 (70%) apresentaram atraso no desenvolvimento e 44 (30%) desenvolvimento normal. Conclusão: O Teste com Cartões de Teller para se conhecer a acuidade visual de crianças com atraso em seu desenvolvimento não se apresentou suficiente, pois mais da metade das crianças avaliadas não foi responsiva ao mesmo, necessitando de complementação de avaliação da visão funcional para a medida da acuidade visualpt_BR
dc.subject.keywordLow visionpt_BR
dc.subject.keywordVisionpt_BR
dc.subject.keywordChild developmentpt_BR
dc.subject.keywordVision disorderspt_BR
dc.identifier.sourceS0034-72802015000600362pt_BR
dc.creator.orcid0000-0001-7174-8129pt_BR
dc.creator.orcidSem informaçãopt_BR
dc.creator.orcidSem informaçãopt_BR
dc.type.formArtigo originalpt_BR
Appears in Collections:FCM - Artigos e Outros Documentos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
S0034-72802015000600362.pdf151.05 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.