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dc.contributor.CRUESPUNIVERSIDADE ESTADUAL DE CAMPINASpt_BR
dc.contributor.authorunicampFernandes, Paula Teixeira-
dc.contributor.authorunicampMagalhães, Daniel Souza Ferreira-
dc.typeArtigopt_BR
dc.titleA Brazilian original pedagogical approach to the teaching of neurologypt_BR
dc.contributor.authorMagalhães, Lucas Vilas Bôas-
dc.contributor.authorFernandes, Paula Teixeira-
dc.contributor.authorMagalhães, Daniel de Souza Ferreira-
dc.contributor.authorBastos, Ricardo Rocha-
dc.contributor.authorMin, Li Li-
dc.subjectNeurologiapt_BR
dc.subject.otherlanguageNeurologypt_BR
dc.description.abstractThe two-arm Clinical Decisions/Diagnostic Workshop (CD/DW) approach to undergraduate medical education has been successfully used in Brazil. Objective: Present the CD/DW approach to the teaching of stroke, with the results of its pre-experimental application and of a comparative study with the traditional lecture-case discussion approach. Method: Application of two questionnaires (opinion and Knowledge-Attitudes-Perceptions-KAP) to investigate the non-inferiority of the CD/DW approach. Results: The method was well accepted by teachers and students alike, the main drawback being the necessarily long time for its completion by the students, a feature that may better cater for different educational needs. The comparative test showed the CD/DW approach to lead to slightly higher cognitive acquisition as opposed to the traditional method, clearly showing its non-inferiority status. Conclusion: The CD/DW approach seems to be another option for teaching neurology in undergraduate medical education, with the bonus of respecting each learner`s timept_BR
dc.relation.ispartofArquivos de neuro-psiquiatriapt_BR
dc.relation.ispartofabbreviationArq. neuro-psiquiatr.pt_BR
dc.publisher.citySão Paulo, SPpt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisherAssociação Arquivos de Neuro-Psiquiatriapt_BR
dc.date.issued2014-
dc.language.isoengpt_BR
dc.description.volume72pt_BR
dc.description.issuenumber10pt_BR
dc.description.firstpage747pt_BR
dc.description.lastpage752pt_BR
dc.rightsAbertopt_BR
dc.sourceSCOPUSpt_BR
dc.identifier.issn0004-282Xpt_BR
dc.identifier.eissn1678-4227pt_BR
dc.identifier.doi10.1590/0004-282X20140136pt_BR
dc.identifier.urlhttps://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0004-282X2014001000747pt_BR
dc.date.available2020-11-19T15:54:29Z-
dc.date.accessioned2020-11-19T15:54:29Z-
dc.description.provenanceSubmitted by Sanches Olivia (olivias@unicamp.br) on 2020-11-19T15:54:29Z No. of bitstreams: 0. Added 1 bitstream(s) on 2021-02-11T21:14:33Z : No. of bitstreams: 1 2-s2.0-84908101018.pdf: 317144 bytes, checksum: 49d44b5cc26e0db64512f8688b5b0fb1 (MD5)en
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dc.identifier.urihttp://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/352557-
dc.contributor.departmentDepartamento de Ciências do Esportept_BR
dc.contributor.departmentsem informaçãopt_BR
dc.contributor.unidadeFaculdade de Educação Físicapt_BR
dc.contributor.unidadeFaculdade de Ciências Médicaspt_BR
dc.description.abstractalternativeO método Decisões Clínicas/Oficinas Diagnósticas (DC/OD) é usado com sucesso na graduação médica no Brasil. Objetivo: Apresentar o método DC/OD usando o exemplo do Acidente Vascular Encefálico, assim como os resultados de sua aplicação pré-experimental e de um estudo comparativo com o método tradicional (aula mais discussão de casos). Método: Aplicação de questionários de opiniões e de questionários de conhecimentos, atitudes e percepções para investigar a não inferioridade do método DC/OD. Resultados: DC/OD foi bem aceito por professores e estudantes. A principal crítica foi o tempo necessariamente longo para os estudantes completá-lo, característica que pode atender às diferentes necessidades educacionais. O estudo comparativo demonstrou que o método DC/OD levou a uma aquisição cognitiva maior que o tradicional, demonstrando sua não inferioridade. Conclusão: O método DC/OD parece ser uma alternativa para o ensino da neurologia na graduação médica, com a vantagem de respeitar o diferente tempo de aprendizado dos estudantespt_BR
dc.subject.keywordStrokept_BR
dc.subject.keywordMedical educationpt_BR
dc.subject.keywordTeaching materials neurologiapt_BR
dc.subject.keywordAcidente vascular cerebralpt_BR
dc.subject.keywordEducação médicapt_BR
dc.subject.keywordMateriais de ensinopt_BR
dc.identifier.source2-s2.0-84908101018pt_BR
dc.creator.orcid0000-0002-3761-1927pt_BR
dc.creator.orcid0000-0002-0492-1670pt_BR
dc.type.formArtigopt_BR
dc.description.otherSponsorshipsem informaçãopt_BR
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