Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/351988
Type: Artigo
Title: Estágio curricular supervisionado: análise da experiência discente
Title Alternative: Supervised curricular internship: analysis of the students' experience
Author: Lima, Tiago Cristiano de
Paixão, Fábio Ricardo Consorti
Cândido, Elaine Cristina
Campos, Claudinei José Gomes
Ceolim, Maria Filomena
Abstract: Estudo qualitativo cujo objetivo foi analisar a experiência de estudantes no desenvolvimento das atividades do Estágio Curricular Supervisionado do curso de graduação em enfermagem de uma universidade pública do estado de São Paulo. O material foi constituído pelo relatório final dos discentes sobre o estágio desenvolvido. A análise documental foi utilizada para compreender as experiências vivenciadas pelos estudantes. Foram analisados seis documentos, utilizando-se como referencial a análise de conteúdo temático, na tentativa de identificar significados e obter inferências sobre os documentos produzidos. Os relatos permitiram concluir que a experiência dos discentes foi positiva, contribuindo para a construção de um elo entre a teoria oferecida pela universidade e a prática do serviço. O crescimento pessoal e profissional obtido foi referido pelos estudantes como fundamental para se sentirem capacitados a atuar como profissionais seguros e competentes
metadata.dc.description.abstractalternative: Qualitative study aimed to analyze the experience of students in the development of Supervised Curricular Internship activities which are part of the curricula of the undergraduate nursing course from a public university in the state of Sao Paulo, Brazil. The material for analysis was composed of the students' final reports taken on the end of the activities. Documental analysis was used in order to understand the experiences of the students. We analyzed six documents for which we used thematic content analysis as theoretical framework in an attempt to identify meanings and to obtain inferences about the documents produced. The reports allowed to conclude that the students' experience with the Supervised Curricular Internship was positive and contributed to develop a link between theory offered by the academy and daily routine/practice of nursing profession. Personal and professional growth was mentioned by the students as essential for them to feel empowered to act as confident and competent professionals
Subject: Estudantes
Country: Brasil
Editor: Associação Brasileira de Enfermagem
Rights: Aberto
Identifier DOI: 10.5935/0034-7167.20140018
Address: https://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0034-71672014000100133
Date Issue: 2014
Appears in Collections:HC - Artigos e Outros Documentos
FENF - Artigos e Outros Documentos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.