Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/343462
Type: Artigo
Title: Revista em suas proposições : a revista da Faculdade de Educação da Unicamp
Title Alternative: Journal in its propositions : the journal of Unicamp’s School of Education
Author: Paulilo, André Luiz
Abstract: O artigo analisa os ciclos de vida da Pro-Posições. O propósito é discutir os momentos em que a revista repensou seu funcionamento e celebrou os resultados. A maneira; então; de tratar a questão ficou organizada em função de três movimentos. O primeiro compreende os testemunhos de celebração. Depois; a análise considera as mudanças na composição da equipe editorial para estudar as reformulações de escopo e layout. Finalmente; o estudo foca as mudanças editoriais anunciadas pela revista como parâmetro de comparação para compreender o trabalho dos responsáveis pela publicação desta revista nos diversos períodos do seu ciclo de vida
metadata.dc.description.abstractalternative: The paper analyzes the life cycles of the journal Pro-Posições. The purpose is to discuss the moments when the journal rethought its operation and celebrated the results. This matter is addressed in three movements. The first comprises the testimonies of celebration. Then; the analysis considers the changes in the composition of the editorial team to study the reformulations of the journal’s scope and layout. Finally; the paper focuses on the editorial changes announced by the journal as a comparison parameter to understand the work of those responsible for the publication of this journal in the various periods of its life cycle
Subject: Educação
Country: Brasil
Editor: UNICAMP/FE
Rights: Aberto
Identifier DOI: 10.1590/1980-6248-2019-0081
Address: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8657924
Date Issue: 2019
Appears in Collections:FE - Artigos e Outros Documentos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
8657924.pdf801.5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.