Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/342919
Type: Artigo
Title: Diário dos diários: o cotidiano da escrita sensível na formação compartilhada em saúde
Title Alternative: Diary of the journals: the everyday of sensitive writing in the shared formation in health
Author: Guzzo, M.
Federici, C.A.G.
Ricci, É.C.
Aleixo, J.
Dias, B.V.
Skruzdeliauskas, M.
Alves, G.
Liberman, F.
Abstract: Neste relato de experiência apontamos a polifonia produzida com a escrita de diários de campo na formação do profissional da saúde. Com base no trabalho de campo vivido por professores e estudantes da Universidade Federal de São Paulo, no campus Baixada Santista (Unifesp-BS), São Paulo - Brasil, destacamos a importância da escrita sensível na elaboração das experiências vividas e as possibilidades que esta assume na formação. Os encontros aconteceram semanalmente durante um semestre no módulo - Eixo de Trabalho em Saúde, que integra o projeto político-pedagógico do campus na experiência interdisciplinar. A partir do método cartográfico e uma escrita a muitas mãos, o relato mistura reflexões teóricas e trechos de diários, criando um mapa de afetos sobre a experiência vivida, dando visibilidade a pontos de intensidades que se desdobram em reflexões para as áreas da saúde, artes e educação.
metadata.dc.description.abstractalternative: In this experience report, we pointed out the polyphony produced with the writing of field diaries in the health professional education. Based on the fieldwork of professors and students of the Federal University of São Paulo, at campus Baixada Santista (Unifesp-BS), we highlight the importance of a sensitive writing in the lived experiences elaboration process and the possibilities that it assumes in the formation process. The meetings took place weekly during one semester in the module – Axis: Work in Health, which integrates the campus’s pedagogical political project in the interdisciplinary experience. Using the cartographic method and a writing from very hands, the experience report mixes theoretical reflections and excerpts from diaries, creating a map of affections about the experience, giving visibility to points of intensity that unfold in reflections for health, arts and, education.
Subject: Pesquisa - Ação
Country: Brasil
Editor: UNESP/Faculdade de Medicina
Rights: Aberto
Identifier DOI: 10.1590/Interface.170705
Address: https://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1414-32832019000100508
Date Issue: 2019
Appears in Collections:FCM - Artigos e Outros Documentos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
S1414-32832019000100508.pdf420.52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.