Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/342811
Type: Artigo
Title: Propaganda, alienação e sedução: o rompimento ontológico homem-trabalho como fundamento do protagonismo social das imagens
Title Alternative: Propagandas, alienation and seduction: The human-work ontological break off as a foundation of the social protagonism of the images
Author: Pacífico, M.
Gomes, L. R.
Abstract: A análise do capitalismo, feita por Marx, constituiu ferramentas fundamentais para o diagnóstico da estrutura e funcionamento do capital. Todavia, pertencente a seu tempo histórico, tal análise suscita a atualização para um sistema fortemente determinado pela sua dimensão subjetiva. Para compreender este movimento, por meio de uma revisão bibliográfica, apontaremos na ruptura da dimensão ontológica do trabalho, propiciada pelo trabalho alienado típico do capitalismo, a condicionante de esvaziamento subjetivo que possibilitou o avançar da imagem, mediada pelas propagandas, como potência da forma contemporânea do capital
metadata.dc.description.abstractalternative: The analysis of capitalism, made by Marx, constituted fundamental tools for the diagnosis of the structure and functioning of capital. However, belonging to its historical time, this analysis raises the update to a system strongly determined by its subjective dimension. To understand this movement, through a bibliographical review, we will point out the rupture of the ontological dimension of work, propitiated by the alienated work typical of capitalism, the condition of subjective emptying that allowed the advancement of the image, mediated by advertisements, as a power of the contemporary form of capital
Subject: Propaganda
Country: Brasil
Editor: Escola Superior de Propaganda e Marketing
Rights: Aberto
Identifier DOI: 10.18568/cmc.v16i45.1778
Address: http://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/article/view/1778
Date Issue: 2019
Appears in Collections:FE - Artigos e Outros Documentos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2-s2.0-85068444814.pdf209.69 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.