Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/342648
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.CRUESP | UNIVERSIDADE ESTADUAL DE CAMPINAS | pt_BR |
dc.contributor.authorunicamp | Jannuzzi, Gilberta Sampaio de Martino | - |
dc.type | Artigo | pt_BR |
dc.title | Educação especial como política pública: um projeto do regime militar? | pt_BR |
dc.title.alternative | Special education as public policy: a project of the military regime? | pt_BR |
dc.contributor.author | Kassar, Monica de Carvalho Magalhães | - |
dc.contributor.author | Rebelo, Andressa dos Santos | - |
dc.contributor.author | Jannuzzi, Gilberta Sampaio de Martino | - |
dc.subject | Educação especial | pt_BR |
dc.subject.otherlanguage | Special education | pt_BR |
dc.description.abstract | Este artigo aborda a formulação da Educação Especial como política pública nacional de educação. No conjunto do material pesquisado, encontram-se entrevista com a primeira Diretora Geral do Centro Nacional de Educação Especial, documentos internacionais, relatórios técnicos, legislação e estudos produzidos por solicitação do Ministério da Educação. Tais documentos são analisados considerando o movimento político da época, de modo a identificar argumentos e suas características filosóficas e ideológicas. O recorte histórico vai do final da década de 1950 a meados da década de 1980. São discutidas as particularidades da política constituída nesse momento e o modo como pessoas com deficiência passam a ser consideradas como alunos. | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Education policy analysis archives | pt_BR |
dc.publisher.city | Phoenix, AZ | pt_BR |
dc.publisher.country | Estados Unidos | pt_BR |
dc.publisher | Arizona State University/Mary Lou Fulton Teachers College | pt_BR |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.date.monthofcirculation | jun. | pt_BR |
dc.language.iso | por | pt_BR |
dc.description.volume | 27 | pt_BR |
dc.description.issuenumber | 61 | pt_BR |
dc.rights | Fechado | pt_BR |
dc.source | Scopus | pt_BR |
dc.identifier.eissn | 1068-2341 | pt_BR |
dc.identifier.doi | 10.14507/epaa.27.4479 | pt_BR |
dc.identifier.url | https://epaa.asu.edu/ojs/article/view/4479 | pt_BR |
dc.date.available | 2020-06-04T00:12:51Z | - |
dc.date.accessioned | 2020-06-04T00:12:51Z | - |
dc.description.provenance | Submitted by Thais de Brito Barroso (tbrito@unicamp.br) on 2020-06-04T00:12:51Z No. of bitstreams: 0. Added 1 bitstream(s) on 2020-09-03T11:55:40Z : No. of bitstreams: 1 2-s2.0-85070084475.pdf: 473866 bytes, checksum: 563c3a3fb48c9806a579ba35270dd3a3 (MD5) | en |
dc.description.provenance | Made available in DSpace on 2020-06-04T00:12:51Z (GMT). No. of bitstreams: 0 Previous issue date: 2019 | en |
dc.identifier.uri | http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/342648 | - |
dc.contributor.department | Departamento de Filosofia e História da Educação | pt_BR |
dc.contributor.unidade | Faculdade de Educação | pt_BR |
dc.description.abstractalternative | This article analyses the formulation of Special Education as a national public education policy. For the research, we conduct an interview with the first director-general of National Special Educational Center and analyzed international reports, technical reports, legislation and studies produced at the request of the Ministry of Education, considering the movement of the context, in order to identify their philosophical and ideological characteristics. Historical delimitation is defined from the late 1950s to the mid-1980s. The particularities of the policy, including how people with disabilities are recognized as students, are analyzed | pt_BR |
dc.subject.keyword | Política de educação | pt_BR |
dc.subject.keyword | História da educação | pt_BR |
dc.identifier.source | 2-s2.0-85070084475 | pt_BR |
dc.creator.orcid | Sem informação | pt_BR |
dc.type.form | Dossiê | pt_BR |
Appears in Collections: | FE - Artigos e Outros Documentos |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2-s2.0-85070084475.pdf | 462.76 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.