Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/342390
Type: Artigo
Title: Os vinte anos da Educação na Interface: trajetória, tendências e desafios
Title Alternative: Twenty years of Education in Interface: trajectory, trends and challenges
Author: De Sordi, M. R. L.
Dos Santos, M. H. A.
Mendes, G. S. C. V.
Abstract: O texto resgata os vinte anos do eixo Educação na revista Interface e problematiza essa trajetória a partir de suas publicações. O olhar para esses trabalhos revela as tendências predominantes e reflete acerca dos desafios para as próximas décadas. As categorias de análise: Formação Profissional em Saúde; Políticas de Reorientação da Formação Profissional em Saúde/Docência em Saúde; Práticas Educativas em Saúde e Fundamentos Teóricos e/ou Metodológicos da Educação são acionadas para contemplar o conjunto de temáticas abordadas pelos autores no período histórico do estudo e nos diferentes espaços da revista, em estreita relação com suas finalidades no âmbito da socialização do conhecimento no campo da educação e saúde. Conclui-se que o periódico tem se mostrado espaço importante de sistematização e reflexões tanto dos desafios gerais da educação quanto dos específicos da educação em saúde, potencializando avanços qualitativos na formação profissional
metadata.dc.description.abstractalternative: The text provides an overview of the twenty years of the Education axis in the journal Interface and analyzes this trajectory based on its publications. The examination of the articles reveals the predominant trends and enables us to reflect on the challenges to the next decades. The categories of analysis: Professional Health Education, Reorientation Policies for Professional Health Education/Health Teaching, Educational Health Practices and Theoretical and/or Methodological Foundations of Education are employed to encompass the set of themes approached by the authors in the historical period of the study, in the journal’s different spaces, in a close relationship to the journal’s purposes in the sphere of socialization of knowledge in the field of education and health. The conclusion is that Interface has been an important space for the systematization of the general challenges of education and of the specific challenges of health education, as well as for careful reflection on them, potentializing qualitative advances in professional education
Subject: Formação profissional
Country: Brasil
Editor: UNESP/Faculdade de Medicina
Rights: Aberto
Identifier DOI: 10.1590/interface.190192
Address: https://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1414-32832020000100203
Date Issue: 2020
Appears in Collections:FE - Artigos e Outros Documentos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2-s2.0-85073450909.pdf476.43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.