Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/340532
Type: Artigo
Title: Indisciplina escolar: análise dos registros de ocorrências de indisciplinas em escolas estaduais de Indaiatuba/SP
Title Alternative: School indiscipline: analysis of indiscipline occurences at state public schools in Sao Paulo
Author: Moura, Dirley Aparecido de
Prodocimo, Elaine
Abstract: A presente pesquisa teve como tema a indisciplina escolar e como objetivo analisar os Registros de Ocorrências de Indisciplinas (ROI) em escolas estaduais de Indaiatuba – SP. Inicialmente, foram identificados os alunos com comportamentos considerados indisciplinados por meio de entrevistas com professores, equipe gestora e observações de aulas, em seguida foram analisados os ROIs desses alunos. Os registros escolares são importantes para a formulação e implementação de projetos preventivos que lidem com a indisciplina escolar, entretanto observamos uma banalização do ROI. Foi percebida uma discrepância entre as escolas quanto à quantidade de registros. Foi possível perceber que não há uma relação de continuidade e não ocorrem encaminhamentos necessários de cada registro
metadata.dc.description.abstractalternative: The present research has as theme "the school indiscipline". The objective was to analyze the Records of Indiscipline Incidents ( RII) at State Public Schools in a city of SP. It was identified the naughty students by interviewing teachers, the school coordination, directors; watching classes; analyzing the student's RII. The "school records" are important for the formulation and implementation of prevention projects which deals with school indiscipline. However, it was noticed a "trivialization" of the RII. There is a discrepancy between the number of schools and the number of records. It was realized that: there isn't a continue relation, and it doesn't occur referrals of each occurrence. ROIs would be important materials for preventing acts of indiscipline if used in a judicious and coherent manner
Subject: Ambiente escolar
Country: Brasil
Editor: UNICAMP/FE
Rights: Fechado
Identifier DOI: 10.20396/etd.v21i2.8650469
Address: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8650469
Date Issue: 2019
Appears in Collections:FEF - Artigos e Outros Documentos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
000498675000015.pdf854.05 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.