Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/334990
Type: TESE DIGITAL
Degree Level: Doutorado
Title: Trajetórias acadêmica e profissional dos egressos do Programa de Pós-Graduação em Educação da Unicamp
Title Alternative: Academic and professional trajectories of graduates of the Post-Graduation Program in Education of Unicamp
Author: Sanchez, Ilara, 1973-
Advisor: Sampaio, Helena Maria Sant'Ana, 1961-
Abstract: Resumo: Este estudo desenvolve-se dentro de um quadro de contínuo crescimento e consolidação da pós-graduação stricto senso no Brasil, focalizando uma área específica, a Educação, e, nela, os seus egressos. A pesquisa tem como objetivo central analisar a trajetória acadêmica e o destino profissional dos mestres e doutores do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Estadual de Campinas (PPGE/ Unicamp) no período de 2004 a 2014. Esta tese diferencia-se tanto pelo caráter metodológico - a utilização do Currículo da Plataforma Lattes como fonte de coleta de dados - como pela escolha de um dos maiores e mais importantes programas de pós-graduação em educação do país. Estas trajetórias nos permitiram analisar de forma sistêmica a contribuição dos egressos do PPGE/Unicamp dentro do sistema de ensino superior brasileiro e a representatividade do Programa para na formação do mercado acadêmico do país

Abstract: This study develops within a framework of continuous growth and consolidation of the stricto senso postgraduate course in Brazil, focusing on a specific area, Education, and, in it, its graduates. The research aims to analyze the academic trajectory and the professional destination of the masters and doctors of the Graduate Program in Education of the State University of Campinas (PPGE / Unicamp) from 2004 to 2014. This thesis is distinguished by the methodological approach - the use of the Lattes Platform Curriculum as a source of data collection - as well as the choice of one of the largest and most important postgraduate programs in education in the country. These trajectories allowed us to analyze in a systemic way the contribution of PPGE / Unicamp graduates within the Brazilian higher education system and the representativeness of the Program in the formation of the country's academic market
Subject: Educação - Pós-graduação
Egressos
Formação profissional
Trajetorias de vida
Language: Português
Editor: [s.n.]
Citation: SANCHEZ, Ilara. Trajetórias acadêmica e profissional dos egressos do Programa de Pós-Graduação em Educação da Unicamp. 2019. 1 recurso online (129 p.). Tese (doutorado) - Universidade Estadual de Campinas, Faculdade de Educação, Campinas, SP. Disponível em: http://www.repositorio.unicamp.br/handle/REPOSIP/334990. Acesso em: 17 set. 2019.
Date Issue: 2019
Appears in Collections:FE - Tese e Dissertação

Files in This Item:
File SizeFormat 
Sanchez_Ilara_D.pdf1.13 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.