Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/33349
Type: Artigo de periódico
Title: O sistema de crenças do aprendiz brasileiro de inglês: fatores que influenciam na construção de crenças
Title Alternative: Belief systems of Brazilians learning English: factors that influence in the building of beliefs
Author: Madeira, Fábio
Abstract: Language learning beliefs has been a frequently discussed topic of Applied Linguistics in the area of language learning and teaching. This paper discusses the beliefs learners and teachers of English as a second language hold about the learning/teaching process. I will start the discussion exposing the reason why more and more researchers are interested in investigating the beliefs system of those involved in the task of learning the English language to show the influence that the beliefs that compose this system have in the way they approach the process of learning a new language. I will next present and discuss some of the main factors that act in the construction of students and teachers´ beliefs and some of the beliefs they hold, not all of which beneficial for the good performance in that process.
As crenças sobre aprendizagem de línguas têm sido tópico de interesse entre autores em pesquisadores na área de ensino de línguas. Este trabalho traz uma discussão sobre os fatores que atuam na formação das crenças de alunos e professores de Língua Inglesa. Inicialmente, comento sobre o interesse pela investigação do sistema de crenças do aprendiz de inglês como língua estrangeira. Mostro a influência que as crenças que compõem o imaginário dos professores e aprendizes exercem na maneira como abordam o processo de ensino/aprendizagem. Passo então para a discussão dos principais fatores responsáveis pela formação das crenças, entre os quais alguns estão intimamente relacionados ao contexto brasileiro de ensino/aprendizagem da língua inglesa.
Subject: crenças
ensino/aprendizagem
língua estrangeira
beliefs
language learning
language teaching
foreign language
Editor: UNICAMP. Departamento de Linguística Aplicada
Rights: aberto
Identifier DOI: 10.1590/S0103-18132008000100007
Address: http://dx.doi.org/10.1590/S0103-18132008000100007
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0103-18132008000100007
Date Issue: 1-Jun-2008
Appears in Collections:Artigos e Materiais de Revistas Científicas - Unicamp

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.