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Type: DISSERTAÇÃO DIGITAL
Degree Level: Mestrado
Title: Os processos de formação musical do regente no Exército Brasileiro a partir de 2010 : panorama atual e propostas para um novo fluxo de carreira
Title Alternative: The processes of musical training of the conductor in the Brazilian Army since 2010 : current overview and proposals for a new career flow
Author: Santos, Eduardo Pereira dos, 1985-
Advisor: Ostergren, Eduardo, 1943-
Abstract: Resumo: O presente trabalho tem por objetivo demonstrar os processos de formação do regente no Exército Brasileiro, a partir de 2010, ano que foi criada a Escola de Sargentos de Logística, estabelecimento de ensino de formação, aperfeiçoamento e especialização, da Linha de Ensino Militar Bélico, Científico-Tecnológico, Saúde e Complementar, que, dentre suas diversas funções, destina-se a formar, aperfeiçoar e especializar sargentos, habilitando-os para ocupação de cargos e desempenho de funções estabelecidas nos Quadros de Organização. Analisaremos as formas de ingresso no Exército e seus procedimentos, tanto para Sargentos de Carreira como para Sargentos Técnicos Temporários, e faremos um panorama dos processos atuais da formação oferecida pela EsSLog, desde o ingresso do militar no EB através do Curso de Formação de Sargentos, investigando também o Exame de Habilitação Artístico-Musical e o Curso de Especialização em Mestre de Música. Analisaremos os processos de admissão, a grade curricular, o conteúdo programático, a carga horária e o sistema de avaliação de cada curso oferecido pela Escola de Sargentos de Logística e faremos propostas de um novo fluxo de carreira para os integrantes do serviço de música do Exército Brasileiro, com o intuito de equiparar a carreira do músico às demais QMS, auxiliando, assim, no processo de promoção em cada uma das graduações. Além disso, proporemos um sistema de formação musical continuado composto por três níveis: Nível 1 ¿ Formação (Curso de Formação de Sargentos Músicos), Nível 2 ¿ Aperfeiçoamento (Curso de Aperfeiçoamento de Sargentos Músicos) e Nível 3 ¿ Especialização (Curso de Especialização em Mestre de Música). Investigaremos também os procedimentos atuais para o acesso ao Quadro Auxiliar de Oficiais e faremos sugestões para a implantação do Quadro Complementar de Oficiais Músicos, promovendo o músico até o posto de Oficial Superior

Abstract: The present work aims to demonstrate the processes of formation of the conductor in the Brazilian Army, from 2010 on, the year of the establishment of the School of Sergeants of Logistics, institution of graduation, improvement and specialization, the line of Military education, Scientific-Technological and Health and Complementary, which among its many functions, is intended to shape, improve and skill sergeants, enabling them to the occupation of positions and performance enabling of functions set out in the Framework of Organization. We will go through the ways of joining the Army and its procedures, both for Career Sergeants as for Temporary Technical Sergeants, and we will draw up an overview of current processes of training offered by EsSLog, since the arrival of the military in the EB through the Course for Sergeants Education, also investigating the Artistic and Musical Qualification Exam and the course of Specialization in Master of Music. We will review the procedures for admission, curriculum, syllabus, the workload and the evaluation system of each course offered by the school of Sergeants of Logistics and make proposals for a new stream of career for service members of Music of the Brazilian Army, in order to match the career of musician to other Cadres of Military Sergeants, helping thus in the promotion process in each of the graduations. In addition to proposing a system of continued musical education consisting of three levels: Level 1-training (Training Course for Sergeant Musicians), Level 2-Improvement (improvement of Sergeant Musicians) and 3-Level Specialization (course of Specialization in Master of Music). Also, we will investigate the current procedures of access to the Auxiliary Board of Officers and making suggestions for the implementation of the Complementary Framework of Musician Officers, promoting musicians up to the rank of Senior Officer
Subject: Bandas (Música)
Maestros (Música)
Brasil - Exercito
Language: Português
Editor: [s.n.]
Date Issue: 2018
Appears in Collections:IA - Tese e Dissertação

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