Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/33057
Type: Artigo de periódico
Title: Estratégias de aprendizagem e desempenho escolar: considerações para a prática educacional
Title Alternative: Learning strategies and school achievement: considerations for educational practice
Author: Boruchovitch, Evely
Abstract: The purpose of the present study was to review the literature on the relationship between learning strategies and students? academic achievement Cognitive psychology based on information processing theory was used as the theoretical framework. This study aims to contribute to a discussion about the possibility of enhancing learning skills of Brazilian students? at risk of school failure or of dropping out, and about the need of improving elementary school teachers? education.
O presente estudo tem como objetivo rever criticamente a literatura sobre a relação entre as estratégias de aprendizagem e o desempenho escolar de alunos, tendo como referencial teórico a Psicologia Cognitiva baseada na Teoria do Processamento da Informação. Tem-se em vista contribuir para uma reflexão, tanto sobre a possibilidade de se fortalecer a capacidade de aprender de alunos brasileiros em risco de repetência e/ou evasão escolar, quanto sobre a necessidade de melhorar os cursos de formação de professores do ensino fundamental.
Subject: Estratégias de aprendizagem
desempenho escolar
metacognição
crianças brasileiras
ensino fundamental
Learning strategies
academic achievement
metacognition
Brazilian children
elementary school education
Editor: Curso de Pós-Graduação em Psicologia da Universidade Federal do Rio Grande do Sul
Rights: aberto
Identifier DOI: 10.1590/S0102-79721999000200008
Address: http://dx.doi.org/10.1590/S0102-79721999000200008
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0102-79721999000200008
Date Issue: 1-Jan-1999
Appears in Collections:Artigos e Materiais de Revistas Científicas - Unicamp

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.