Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/325395
Type: TESE DIGITAL
Degree Level: Mestrado
Title: O ensino da análise combinatória através de situações problema
Title Alternative: Teaching combinatorial analysis through problem situations
Author: Garcia, Heitor Amaral, 1991-
Advisor: Rifo, Laura Leticia Ramos, 1970-
Abstract: Resumo: Na presente dissertação vários problemas de análise combinatória (permutações, arranjos e combinações) serão resolvidos sem a utilização de fórmulas, de maneira natural e lógica, através do princípio multiplicativo, evitando assim, a frequente pergunta realizada pelos alunos que são ensinados da forma tradicional: "Qual fórmula tenho que usar, permutação, arranjo ou combinação?"

Abstract: In this dissertation several Combinatorial Analysis problems (permutations, arrangements and combinations) will be solved without the use of formulas, in a natural and logical way, through the multiplicative principle, thus avoiding the frequent question asked by students who are taught the traditional manner: "Which formula do I have to use, permutation, arrangement or combination?
Subject: Análise combinatória
Combinações (Matemática)
Permutações (Matemática)
Editor: [s.n.]
Date Issue: 2017
Appears in Collections:IMECC - Tese e Dissertação

Files in This Item:
File SizeFormat 
Garcia_HeitorAmaral_M.pdf4.1 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.