Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/32439
Type: Artigo de periódico
Title: Contribuições da literatura infantil para a aprendizagem de noções do tempo histórico: leituras e indagações
Title Alternative: Contributions of children's literature to learn notions of historical time: reading and questioning
Author: Zamboni, Ernesta
Fonseca, Selva Guimarães
Abstract: This paper approaches the development of notions of historical time based on contributions of children's literature. How can the fiction literature language, which is constitutive of the child formative process, contribute to learn historical temporality in the first grades? The authors analyze the theme having as reference readings of well known literature works in Brazilian school education.
O artigo aborda o desenvolvimento das noções do tempo histórico a partir das contribuições da literatura infantil. Como a linguagem literária ficcional, constitutiva do processo de formação da criança, contribui para a aprendizagem da temporalidade histórica nos primeiros anos de escolaridade? As autoras analisam a temática, tendo como referência a leitura de obras literárias, de ampla divulgação no universo da educação escolar brasileira.
Subject: Tempo histórico
Literatura infantil
Aprendizagem
Historical time
Children's literature
Learning process
Editor: Centro de Estudos Educação e Sociedade
Rights: aberto
Identifier DOI: 10.1590/S0101-32622010000300005
Address: http://dx.doi.org/10.1590/S0101-32622010000300005
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0101-32622010000300005
Date Issue: 1-Dec-2010
Appears in Collections:Artigos e Materiais de Revistas Científicas - Unicamp

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
S0101-32622010000300005.pdf90.29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.