Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/32419
Type: Artigo de periódico
Title: Práticas escolares de mobilização de cultura matemática
Title Alternative: School practices of mathematical culture mobilization
Author: Miguel, Antonio
Vilela, Denise Silva
Abstract: The intention of this article is to insert readers in the complex contemporary discussion related to school practices of mathematical culture mobilization. For such, in the first part, we try to briefly characterize some theoretical perspectives that have been standing out for the way these practices are explained and understood in our country. The second part of the article considers more recent perspectives related to these practices. Even though these perspectives have not been standing out in a significant way in schools, they raise new and relevant elements for the consideration of the problem focused here.
Neste artigo, temos como propósito situar o leitor na complexa discussão contemporânea relativa a práticas escolares de mobilização de cultura matemática. Para isso, numa primeira parte, procuramos caracterizar algumas perspectivas teóricas bastante difundidas relativas ao modo de se compreender e explicar essas práticas. Numa segunda parte, consideramos perspectivas mais recentes e menos ressonantes que vêm levantando novos e pertinentes elementos para a consideração do problema aqui em foco.
Subject: Práticas culturais escolares
Educação Matemática escolar
School cultural practices
School mathematics education
Editor: Centro de Estudos Educação e Sociedade
Rights: aberto
Identifier DOI: 10.1590/S0101-32622008000100007
Address: http://dx.doi.org/10.1590/S0101-32622008000100007
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0101-32622008000100007
Date Issue: 1-Apr-2008
Appears in Collections:Artigos e Materiais de Revistas Científicas - Unicamp

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
S0101-32622008000100007.pdf102.42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.