Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/32413
Type: Artigo de periódico
Title: A política, a propaganda e o ensino da história
Title Alternative: Politics, advertisement and history teaching
Author: Cerri, Luis Fernando
Abstract: This paper discusses the meaning of advertisement in the contemporary society and its relationship to the historical awareness of the people, through history learning. It also argues that advertisements are a precious document for History research and teaching. An illustration of this is an advertisement recurring to a historical theme (the Independence of Brazil) during the Brazilian Economical Miracle (1969-1973)
Discute-se o significado da publicidade na sociedade contemporânea e seu relacionamento com a constituição da consciência histórica da população, por meio da aprendizagem histórica. Argumenta-se também que a publicidade é um documento precioso para a pesquisa e o ensino da história. O exemplo proposto é a publicidade com tema histórico (Independência do Brasil) no período do milagre econômico brasileiro (1969-1973)
Subject: Publicidade
Consciência histórica
Aprendizagem histórica
Comemorações da Independência do Brasil
Advertisement
Historical awareness
History learning
Commemorations of the independence of Brazil
Editor: Centro de Estudos Educação e Sociedade
Rights: aberto
Identifier DOI: 10.1590/S0101-32622005000300005
Address: http://dx.doi.org/10.1590/S0101-32622005000300005
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0101-32622005000300005
Date Issue: 1-Dec-2005
Appears in Collections:Unicamp - Artigos e Outros Documentos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
S0101-32622005000300005.pdf250.27 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.