Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/32411
Type: Artigo de periódico
Title: O ensino da filosofia no Brasil: um mapa das condições atuais
Title Alternative: The teaching of philosophy in Brazil: a map of the contemporary situation
Author: Fávero, Altair Alberto
Ceppas, Filipe
Gontijo, Pedro Ergnaldo
Gallo, Sílvio
Kohan, Walter Omar
Abstract: This article results from a research developed in Brazil in the year 2003, in accordance with the request of UNESCO, aiming at outlining the conditions of philosophy teaching in this country, in their variegated levels, with special emphasis in high school. Therefore, the article does not constitute an analytical effort but offers a description in the most detailed way of the diverse conditions of the teaching of philosophy in different Brazilian regions in this moment
O presente texto é resultado de uma pesquisa desenvolvida no Brasil em 2003, por solicitação da UNESCO, visando a mapear as condições do ensino de filosofia no país em seus diversos níveis, com especial ênfase na educação média. Não se constitui, portanto, num esforço analítico, mas oferece uma descrição, a mais detalhada possível, das distintas condições do ensino de filosofia nas diversas regiões brasileiras naquele momento.
Subject: Filosofia
Ensino de filosofia
Parâmetros Curriculares Nacionais
Ensino médio
Philosophy
Teaching philosophy
National Curricular Parameters
High school
Editor: Centro de Estudos Educação e Sociedade
Rights: aberto
Identifier DOI: 10.1590/S0101-32622004000300002
Address: http://dx.doi.org/10.1590/S0101-32622004000300002
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0101-32622004000300002
Date Issue: 1-Dec-2004
Appears in Collections:Artigos e Materiais de Revistas Científicas - Unicamp

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
S0101-32622004000300002.pdf141.83 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.