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Type: TESE DIGITAL
Title: A organização do trabalho e a constituição da identidade do supervisor educacional do sistema municipal de ensino de Campinas
Title Alternative: The organization of work and the constitution of the identity of the educational supervisor of the municipal education system of Campinas
Author: Gregório, Marcia Gomes, 1967-
Advisor: Heloani, José Roberto Montes, 1956-
Abstract: Resumo: Este trabalho analisa o processo de constituição da identidade do supervisor educacional da Rede Municipal de Ensino de Campinas, frente aos processos de organização do trabalho que podem gerarprazere sofrimento. Baseados na abordagem crítico-dialética e a partir do referencial teórico da sociologia e da psicodinâmica do trabalhoforam realizadas entrevistas semiestruturadas com gravação de voz, com 17 supervisores educacionais que nunca haviam trabalhado em outras redes de ensino. A análise das entrevistas apoiou-se no método da análise de conteúdo. Ciampa (1994,1998), Dejours (1992,1999), Dubar (2005), Goffman (2012), Habermas (1983) e Heloani (2007) são referências teóricas que apoiam a análise e discussão dos dados coletados.Esperamos que os resultados possam fornecer subsídios para a re-organização do trabalho dos supervisores educacionais, além de contribuir com os estudos sobre a formação da identidade dos profissionais da educação

Abstract: This work analyzes the process of constitution of the identity of the educational supervisor of the Municipal Education System of Campinas, facing the processes of work organization that can generate pleasure and suffering. Based on the critical-dialectical approach and on the theoretical framework of Sociology and Work Psychodynamics, semi-structured interviews were conducted with 17 educational supervisors who had never worked in other education systems. The analysis of the interviews was based on the content analysis method. Ciampa (1994,1998), Dejours (1992,1999), Dubar (2005), Goffman (2012), Habermas (1983) and Heloani (2007) are theoretical references that support the analysis and discussion of collected data. We hope that the results can provide subsidies for the re-organization of the work of educational supervisors, as well as contribute to studies on the identity formation of education professionals
Subject: Supervisor educacional
Psicodinâmica do trabalho
Organização do trabalho
Identidade
Editor: [s.n.]
Date Issue: 2017
Appears in Collections:FE - Dissertação e Tese

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