Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/322298
Type: TESE DIGITAL
Title: Diário de aprendiz = em busca de uma expressividade da palavra na cena = Apprendice diary: in search of an expressiveness on the word in the scene
Title Alternative: Apprendice diary : in search of an expressiveness on the word in the scene
Author: Soares, Shayene de Oliveira, 1991-
Advisor: Sperber, Suzi Frankl, 1939-
Abstract: Resumo: A dissertação visa pesquisar como um processo de aprendizagem vocal transporta o ator para a investigação da palavra na cena como princípio criativo. Para tanto, através do cruzamento de pesquisas teóricas que buscassem referenciar os elementos estudados pela mestranda na oficina "Voz para o Ator", de re-experimentações e entrevistas realizadas com o professor do curso, Daniel Alberti; da participação e acompanhamento das aulas de voz da professora Isabel Setti na Escola de Arte Dramática; da participação de um grupo de estudos particular, também com Isabel Setti; do acompanhamento das aulas da professora Mônica Montenegro na Escola de Arte Dramática; e do meu trabalho como professora de voz na Escola Contemporânea de Arte da cidade de São Paulo ¿ desejei presentificar em palavras um caminho para atores com algum conhecimento sobre voz, conforme segue. A busca foi a percepção das especificidades e dos caminhos que o processo de voz tem e que permitem ao aluno/ator uma busca pedagógica e poética de seu trabalho

Abstract: The dissertation aims to research how a vocal learning process transports the actor to the word investigation in the scene as a creative principle. To do so, through the crossing of theoretical researches that sought to refer the elements studied by the master's degree in the workshop "Voice for the Actor", re-experiments and interviews with the teacher of the course, Daniel Alberti; The participation and accompaniment of the voice lessons of Professor Isabel Setti at the School of Dramatic Art; The participation of a private study group, also with Isabel Setti; Of the accompaniment of the classes of the teacher Monica Montenegro in the School of Dramatic Art; And my work as a voice teacher at the Contemporary School of Art in the city of São Paulo - I wanted to present in words a way for actors with some knowledge about voice, as follows. The search was the perception of the specifics and paths that the voice process has and that allow the student/actor a pedagogical and poetic search of their work
Subject: Voz
Aprendizagem
Performance (Arte)
Editor: [s.n.]
Date Issue: 2017
Appears in Collections:IA - Dissertação e Tese

Files in This Item:
File SizeFormat 
Soares_ShayeneDeOliveira_M.pdf1.85 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.