Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/321557
Type: TESE DIGITAL
Title: A interação entre universidade e usuários do conhecimento e as funções de ensino e pesquisa : um estudo de caso múltiplo sobre a UNICAMP
Title Alternative: The interaction between university and the users of knowledge and the functions of teaching and research : multiple case study on UNICAMP
Author: Sakashita, Claudia Naomi, 1971-
Advisor: Sandoval, Salvador Antonio Mireles, 1946-
Abstract: Resumo: Este estudo investiga a vinculação entre a Unicamp e o meio externo, apurando seus benefícios para a universidade e suas possíveis desvantagens. A análise contou com o levantamento de dados presentes em todos os contratos dos anos de 2000 a 2012 entre a Unicamp e instituições externas, além de entrevistas com docentes de duas faculdades (Faculdade de Educação e Faculdade de Engenharia Elétrica e de Computação) para apreender a opinião e prática dos docentes sobre os contratos. Busca-se entender como estas relações interferem no funcionamento interno da universidade e como refletem nas funções de Ensino e Pesquisa

Abstract: This study explores the linking between Unicamp and the outside, investigating both its benefits for the university and its possible disadvantages. The analysis relied on data collection of all contracts between Unicamp and external institutions from the year 2000 until 2012. Further data was collected by conducting interviews with professors from the School of Electrical and Computer Engineering (FEEC) and the School of Education (FE), in order to understand the opinion of those involved in the contracts. The study seeks to understand how these interactions can interfere in the university¿s internal operation and effects of the Learning and Research functions
Subject: Ciência e tecnologia
Ensino superior
Políticas educacionais
Editor: [s.n.]
Date Issue: 2016
Appears in Collections:FE - Tese e Dissertação

Files in This Item:
File SizeFormat 
Sakashita_ClaudiaNaomi_D.pdf2.42 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.