Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/321346
Type: TESE DIGITAL
Title: O canto a partir da atu(ação) : um caminho possível de trabalho do canto para o ator em formação por meio dos princípios das ações físicas
Title Alternative: The singing based on the performance : a possible path of the singing work for the training actor through the principles of the physical actions
Author: Galasso, Maria Cordélia de Souza Lima, 1978-
Advisor: Monge Aguilar, Gina Maria, 1977-
Abstract: Resumo: Por meio de uma abordagem prático-teórica, este projeto investiga o canto para o ator a partir de processos de atuação que têm por base os princípios das ações físicas. Um de seus objetivos é contribuir com pesquisas afins. O projeto também procura explorar e aprofundar reflexões acerca da relação do canto com a cena e compreender a diferença entre o canto submetido à lógica da ação física e desprovido desta. Para tal, o ponto de partida foi um trabalho prático, que aconteceu sob duas perspectivas: numa, estive como atriz junto ao diretor Cacá Carvalho durante um período de um ano e dois meses e, na outra, orientei um Laboratório de Experimentação como professora. Além disso, foram feitas: uma revisão bibliográfica sobre os trabalhos de Constantin Stanislávski, Maria Knébel, Jerzy Grotowski e seus seguidores como Mario Biagini e Thomas Richards, e entrevistas com quatro profissionais que pesquisam o canto para o ator e a música na cena

Abstract: Through a practical-theoretical approach, this project investigates the singing for the actor from processes of acting based on the principles of physical actions. One of the goals is to contribute to related research. The project also seeks to explore and deepen reflections about the relationship of singing to the scene and to understand the difference between singing submitted to the logic of physical action and devoid of it. For that, the starting point was a practical work, which happened from two perspectives: in one, I worked as an actress with the director Cacá Carvalho for a period of one year and two months, and in the other, I oriented an Experimentation Laboratory as a teacher. In addition, was done a bibliographical review of the works of Constantin Stanislavsky, Maria Knébel, Jerzy Grotowski and his followers like Mario Biagini and Thomas Richards, and interviews with four professionals who research the singing for the actor and music on the scene
Subject: Canto - Instrução e estudo
Performance (Arte)
Representação teatral
Música no teatro
Editor: [s.n.]
Date Issue: 2016
Appears in Collections:IA - Dissertação e Tese

Files in This Item:
File SizeFormat 
Galasso_MariaCordeliadeSouzaLima_M.pdf2.53 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.