Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/321219
Type: DISSERTAÇÃO DIGITAL
Degree Level: Mestrado
Title: Feminismo digital em blogueiras feministas (2010-2015)
Title Alternative: Digital feminism Blogueiras feministas (2010-2015)
Author: Araújo, Jaqueline Gonçalves, 1987-
Advisor: Dias, Cristiane Pereira, 1974-
Abstract: Resumo: Esta dissertação busca pensar práticas feministas na internet a partir das publicações do weblog Blogueiras Feministas (2010-2015). A partir disso, buscaremos formular feminismo digital. Nesse percurso nos questionamos sobre como funciona o processo de individuação e identificação de sujeitos feministas no blog. Como o processo de escrita no blog constrói e circula saberes, possibilitando experenciar o feminismo digital. Também faz parte das problematizações dessa dissertação perguntar se é possível falar em escrita digital feminista, pensando os feminismos e o digital como parte das condições de produção, como materialidade da escrita no blog

Abstract: This dissertation thinks feminist practices on the Internet from the weblog publications Bloggers Feminists (2010-2015). From this we will seek to formulate digital feminism. In this way the question about how the process of individuation and identification of feminist subjects in the blog. As the process of writing the blog builds and circulating knowledge, enabling genuinely experience the digital feminism. Also part of this dissertation problematizations ask whether it is possible to talk about feminist digital writing, thinking feminisms and digital as part of the production conditions such as materiality of writing on the blog
Subject: Feministas - Brasil - Blogs
Feminismo
Ciberespaço
Blogs
Análise do discurso
Editor: [s.n.]
Date Issue: 2016
Appears in Collections:IEL - Tese e Dissertação

Files in This Item:
File SizeFormat 
Araujo_JaquelineGoncalves_M.pdf3.93 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.