Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/321128
Type: TESE DIGITAL
Title: A escuta da escuta = o áudio musical como parâmetro da música e a prática do áudio musicista como performance instrumental=To listen the listening: musical audio as structural function of music and the practice of the audio musician as instrumental performance
Title Alternative: To listen the listening : musical audio as structural function of music and the practice of the audio musician as instrumental performance
Author: Tapia, Daniel, 1986-
Advisor: Carrasco, Claudiney Rodrigues, 1964-
Abstract: Resumo: Ao lidar especificamente com um tipo de construção expressiva sobre o som musical, este trabalho procurará desenvolver a compreensão do áudio musical como disciplina da música, bem como apresentar seus parâmetros de performance e criação. Para tanto, procurará investigar os planos fundamentais de sua compreensão, sempre centrado na observação da escuta como elemento primário. Por fim, terá como um de seus objetivos apresentar possibilidades de observação analítica sobre os processos da disciplina, baseadas principalmente em sua estruturação a partir da música como grande campo artístico

Abstract: On the subject of creation through musical sound, this research intends to promote the understanding of musical audio as musical discipline, presenting its own creation and performance parameters. Such aim comes from research over its fundamental levels of comprehension, always focused on the observation of listening as its primary instance. At the end, the research will present an atempt of buliding analytical possibilities based on the relation of the central aspect with music as a greater artistic field
Subject: Música e tecnologia
Instrumentação e orquestração
Editor: [s.n.]
Date Issue: 2016
Appears in Collections:IA - Dissertação e Tese

Files in This Item:
File SizeFormat 
Tapia_Daniel_D.pdf2.94 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.