Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/319121
Type: research-article
Title: Vídeos Publicitários e o discurso da Tecnologia: Metáforas Verbo-Visuais
Title Alternative: Video advertisements and the discourse of technology: Verbal-Visual Metaphors
Author: LIMA-LOPES
Rodrigo Esteves de
Abstract: This article discusses multimodal metaphors in a corpus of video advertisements. It aims at discussing how these metaphors create a discourse of seduction by making computer technical issues easier to end-user. These metaphors constitute a complex system: in addition to verbal, there are several other language modes such as gestures, dressing, gaze and position; all encapsulated in the video image. Results seem to indicate that such metaphors characterise products of a particular brand of computers as superior in quality and ease of operation.
Este artigo discute metáforas multimodais em um corpus de vídeos publicitários. O objetivo é discutir como essas metáforas constroem o discurso de sedução do espectador por meio da facilitação e explicação de conteúdos da área técnica de informática. Essas metáforas constituem-se por um complexo sistema: além do verbal, há diversos outros modos: como gestos, vestimenta, olhar e posição no quadro; todos encapsulados na imagem do vídeo. Resultados parecem indicar que tais metáforas servem para caracterizar produtos de uma determinada marca de computadores como superior em qualidade e facilidade de operação.
Citation: Delta: Documentação De Estudos Em Lingüística Teórica E Aplicada, 32, 2, p.325-. 2016.
Rights: aberto
Identifier DOI: 10.1590/0102-4450593031664184345
Address: http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0102-44502016000200325
Date Issue: 2016
Appears in Collections:Unicamp - Artigos e Outros Documentos

Files in This Item:
File SizeFormat 
S0102-44502016000200325.pdf1.62 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.