Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/314811
Type: DISSERTAÇÃO
Degree Level: Mestrado
Title: Zornia Gmel. (Leguminosae-Papilionoideal-Aeschynoneae) no Estado de São Paulo
Author: Sciamarelli, Alan
Advisor: Tozzi, Ana Maria Goulart de Azevedo, 1954-
Abstract: Resumo: Este trabalho teve como objetivo estudar as espécies que ocorrem no Estado de São Paulo do gênero Zornia Gmel. Para as espécies foi confeccionada uma chave para identificação, descrições, comentários, relação de materiais examinados, ilustrações e mapas de distribuição geográfica. As espécies que ocorrem em São Paulo são: Zornia gardneriana Moric. (subespontânea), Zornia virgata Móric., Zornia cryptantha Arech., Zornia ramboiana Mohl.. Zorniareticu/ata Sm.. Zorniag/abra Desv., Zornia /atifo/iaSm., Zornia curvata Mohl., Zornia geme/Ia (Willd.) Vog

Abstract: Thisresearch aimed to study the species of genus Zornia Gmel. In São Paulo State. For these species, a dichotomous key, species descriptions and coments, iIIustrations and maps showing the geographic distribution were provided. The species present in São Paulo are Zornia gardneriana Moric. (introduced), Zornia virgata Moric.. Zornia cryptantha Arech., Zorniaramboiana Mohl.. Zornia reticu/ata Sm.. Zornia g/abra Desv., Zornia /atifo/ia Sm., Zornia curvata Mohl.. Zornia geme/Ia (Willd.) Vog
Subject: Leguminosa - São Paulo (Estado)
Anatomia vegetal
Language: Português
Editor: [s.n.]
Citation: SCIAMARELLI, Alan. Zornia Gmel. (Leguminosae-Papilionoideal-Aeschynoneae) no Estado de São Paulo. 1994. 82f. Dissertação (mestrado) - Universidade Estadual de Campinas, Instituto de Biologia, Campinas, SP. Disponível em: <http://www.repositorio.unicamp.br/handle/REPOSIP/314811>. Acesso em: 19 jul. 2018.
Date Issue: 1994
Appears in Collections:IB - Tese e Dissertação

Files in This Item:
File SizeFormat 
Sciamarelli_Alan_M.pdf8.77 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.