Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/306860
Type: TESE
Title: Um estudo das cônicas na perspectiva da geometria projetiva
Title Alternative: A study of the conic in the perspective of projective geometry
Author: Moraes, José Galhardo Leite de, 1969-
Advisor: Rodrigues, Claudina Izepe, 1953-
Abstract: Resumo: Esta dissertação tem por objetivo apresentar o estudo das Cônicas e suas propriedades, mediante a perspectiva da Geometria Projetiva, bem como propor o software livre GeoGebra como uma alternativa para visualização dos Teoremas de Geometria Projetiva e das propriedades das Cônicas. O trabalho inicia-se com uma introdução histórica do desenvolvimento da projeção, na arte, e da Geometria Projetiva. Em seguida é apresentada a base teórica para o estudo das Cônicas e suas propriedades, o que é tratado em seguida. Por fim, são apresentadas algumas construções, que podem ser executadas no software livre, de geometria dinâmica, GeoGebra

Abstract: This dissertation has for objective to present the study of the Conical , and its properties, through the perspective of Projective Geometry, moreover to present free software GeoGebra as an alternative for visualization of the Theorems of Projective Geometry and the properties of the Conical. The work starts with a historical introduction about the development of the projection, in the art, and of Projective Geometry. Next is presented the theoretical basis for the study of conic sections and their properties, which is treated soon after. To finish, some constructions are presented, that can be executed in software of dynamic geometry GeoGebra
Subject: Geometria projetiva
Cônicas
GeoGebra (Programa de computador)
Language: Português
Editor: [s.n.]
Date Issue: 2012
Appears in Collections:IMECC - Dissertação e Tese

Files in This Item:
File SizeFormat 
Moraes_JoseGalhardoLeitede_M.pdf2.18 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.