Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/286584
Type: TESE DIGITAL
Title: Tecido junto : um percurso em educação em Ciências da Terra
Title Alternative: Woven together : an educational journey in the Earth Sciences
Author: Ifanger, Luiz Anselmo Costa Nascimento, 1981-
Advisor: Greco, Roberto, 1973-
Abstract: Resumo: A educação deve abrir um diálogo criativo entre as dúvidas e interrogações de nosso tempo, construindo uma visão da totalidade da realidade e permitir, através do conhecimento complexo, conhecer o tecido comum das coisas. Este trabalho faz um regate que evidencia tanto uma trajetória pessoal, quanto uma proposta de educação integrativa em que o educador/pesquisador se autoeduca na relação com o conhecimento. Assim integra experiência, prática, conhecimentos das Ciências da Terra com outros saberes. O trabalho parte de uma experiência pessoal de pesquisa e ensino em Ciências da Terra e Educação Ambiental. O objetivo foi mostrar como esse conhecimento foi construído ao longo de uma trajetória que envolveu práticas e reflexões. Como resultado apareceu uma nova noção de educação, o contexto do despontar de uma prática e uma reflexão para a educação do século XXI

Abstract: Education should open a creative dialogue between the doubts and questions of our time, building a vision of the whole of reality and allow, through the complex knowledge, know the common fabric of things. This work makes a regattas which shows both a personal trajectory, as a proposal for integrative education in which the educator / researcher is a selfeducation in relation to knowledge. So integrates experience, practice, knowledge of Earth science knowledge with others. The work of personal research experience and education in Earth Sciences and Environmental Education. The aim was to show how this knowledge was built along a trajectory that involved practices and reflections. As a result there was a new concept of education, the emergence of the context of practice and reflection for the education of the XXI century
Subject: Educação
Ciencias da terra
Complexidade
Editor: [s.n.]
Date Issue: 2015
Appears in Collections:IG - Tese e Dissertação

Files in This Item:
File SizeFormat 
Ifanger_LuizAnselmoCostaNascimento_M.pdf1.2 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.