Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/285318
Type: TESE
Title: Teoria della formatività : reflexões sobre a invenção e a produção artística em diferentes contextos educativos
Title Alternative: Teoria della formatività : reflections about invention and artistic production in different educational contexts
Author: Cesca, Sara Cecília, 1983-
Advisor: Schroeder, Jorge Luiz, 1960-
Abstract: Resumo: A presente dissertação consiste numa proposta reflexiva em torno da invenção e da produção artística em diferentes contextos educativos mediante a apropriação teórica da estética da formatividade. Elaborada pelo filósofo Luigi Pareyson, os estudos da teoria da formatividade desvelam os problemas estéticos que circundam o processo inventivo e realizativo da obra de arte enquanto matéria formante. Para efetuar essa reflexão, apropriar-me-ei das observações concretas de L. Pareyson com o intuito de compreender e conceber de forma legítima o processo de produção artística presente nas práticas educativas musicais

Abstract: This essay consists in a reflexive proposal about the artistic invention and production in different educational contexts in coherence with the theorical appropriation of formativeness of aesthetics (teoria della formatività). The studies of the formativeness of aesthetics, elaborated by philosopher Luigi Pareyson, reveal the aesthetic problems involving the inventive process of art production in development. To make this reflection, I am going to use Pareyson¿s concrete observations to understand and conceive the process of artistic production found in music educational practices properly
Subject: Música na educação
Estética
Arte e educação
Editor: [s.n.]
Date Issue: 2015
Appears in Collections:IA - Dissertação e Tese

Files in This Item:
File SizeFormat 
Cesca_SaraCecilia_M.pdf6.72 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.