Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/285004
Type: TESE
Title: A imagem indecidivel : um vies sobre o papel da fotografia na arte contemporanea
Title Alternative: The indecidible image : a bias in the role of the photography in the contemporary art
Author: Gonçalez, Tereza Cristina Bertoncini
Advisor: Angelo, Roberto Berton de, 1951-
Abstract: Resumo: O objetivo central desta pesquisa está voltado para a observação da fotografia no campo da arte contemporânea sob o viés da indecidibilidade. A partir da reflexão sobre o phármakon, um dos indecidíveis pensados por Jacques Derrida, é que o caminho para esta análise é traçado, levando em consideração as mudanças operadas na sociedade atual, mais precisamente na arte contemporânea. Para atingir o objetivo proposto, ela examina aspectos das obras de cinco artistas brasileiros, que estão divididos em dois blocos distintos. No primeiro bloco, o enfoque é dado para os artistas que atuam na arte contemporânea como fotógrafos: Arthur Omar, Rosângela Rennó, Rochelle Costi e Rubens Mano. Com especial atenção, a obra de Carlos Fajardo, que compreende todo o segundo bloco, amplia essa discussão, colocando a apreciação da imagem fotográfica como um dos componentes integrantes da arte contemporânea

Abstract: The purpose of this work is to carry out a research on the photography role in the Contemporary Art through the bias of undecidability. The way to fulfill this study had its starting point on the word phármakon, considered one of the undecidables thought by Jacques Derrida, taking into account the changes which have taken place into the present day society, more precisely into the Contemporary Art. To achieve this research purpose, the work aspects of five Brazilian artists were analysed and put into two different parts. In the first part, the study is directed to the artists who have worked as photographers: Arthur Omar, Rosângela Rennó, Rochelle Costi e Rubens Mano. With especial treatment, the whole second part is dedicated to Carlos Fajardo's work which makes this discussion wider by considering the photographic image contemplation as one of the elements of which the Contemporary Art is consisted.
Subject: Arte - História - Bélgica
Arte moderna
Artistas brasileiros
Fotografia
Language: Português
Editor: [s.n.]
Date Issue: 2006
Appears in Collections:IA - Dissertação e Tese

Files in This Item:
File SizeFormat 
Goncalez_TerezaCristinaBertoncini_D.pdf10.11 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.