Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/284785
Type: TESE
Title: Documentario nordestino : historia, mapeamento e analise (1994-2003)
Title Alternative: Brazilian northeastern documentary film : history, mapping and analysis (1994-2003)
Author: Holanda, Karla
Advisor: Ramos, Fernão Pessoa, 1957-
Abstract: Resumo: Este trabalho consiste numa pesquisa sobre o documentário nordestino contemporâneo, resultando no mapeamento das produções e num panorama dos mecanismos de incentivo ao audiovisual presentes na região. Relaciona, ainda, o desempenho dos estados à adoção de medidas integradas de desenvolvimento, como festivais, concursos, formação e leis de incentivo. O período verificado está compreendido entre 1994 e 2003. Além isso, faz-se uma compilação histórica do documentário em cada um do nove estados da região desde seus primórdios, permitindo contextualizar suas trajetórias

Abstract: This text is the result of a research project about the contemporary production of documentaries in the Northeastern region of Brazil, providing both an analysis of the scenery on that area and an overview on audiovisual legislation and promotion mechanisms for that region. It includes each state's policies for local development, such as festivals, contests, specialization projects and governmental policies to foster film production. The research encompasses the period from 1994 to 2003. In addition, a historical compilation is made for each of the nine states that form the Northeastern region of Brazil, in order to contextualize the different paths that were followed, from the very beginning of documentary film production
Subject: Documentario (Cinema) - Brasil - História
Cinema
Audiovisual
Language: Português
Editor: [s.n.]
Date Issue: 2005
Appears in Collections:IA - Dissertação e Tese

Files in This Item:
File SizeFormat 
Holanda_Karla_M.pdf6.27 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.