Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/284460
Type: TESE
Title: A experiência do cinema de Lucrecia Martel = resíduos do tempo e sons à beira da piscina
Title Alternative: Lucrecia Martel's cinema experience : waste of time and sounds by the pool
Author: Barrenha, Natalia Christofoletti, 1986-
Advisor: Passos, Antônio Fernando da Conceição, 1943-
Abstract: Resumo: Nesta pesquisa, abordamos a obra da cineasta argentina Lucrecia Martel, entrelaçando sua trajetória como cineasta e suas opções estéticas, além de procurarmos nos aproximar da compreensão de seu processo criativo. Entre as singularidades mais notáveis da obra de Lucrecia encontra-se o uso que ela faz do som, responsável por estabelecer atmosferas que acabam por guiar os filmes - muito mais que suas próprias tramas. Assim, o som ganhará destaque nessa abordagem, conduzindo as análises dos três longas da cineasta - O Pântano (2001), A Menina Santa (2004) e A Mulher Sem Cabeça (2008)

Abstract: In this research, we approach the work of the Argentine filmmaker Lucrecia Martel, going through her career as a filmmaker and her aesthetics choices, and seeking to bring us closer to understanding her creative process. The sound is one of the striking peculiarities of Lucrecia's work, because it creates atmospheres that guide the movies much more than their own narratives. Thus, the sound will lead us in the analysis of the three films of the filmmaker -The swamp (2001), The holy girl (2004) and The headless woman (2008)
Subject: Martel, Lucrecia, 1966-
Cinema sonoro
Improvisação (Representação teatral)
Cinema argentino
Language: Português
Editor: [s.n.]
Date Issue: 2011
Appears in Collections:IA - Dissertação e Tese

Files in This Item:
File SizeFormat 
Barrenha_NataliaChristofoletti_M.pdf1.18 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.