Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/284445
Type: TESE
Title: Corpo's em cena (no teatro de animação) = poética do movimento
Title Alternative: Body's in the scene (in the animation theatre) : poetics of movement
Author: Graeff, Isabela de Oliveira
Advisor: Lopes, Sara, 1949-
Lopes, Sara Pereira, 1949-
Abstract: Resumo: Esta dissertação consiste na descrição e análise do processo de criação da peça Olhos Vermelhos, um tributo à Antígona, realizado pela companhia Pia Fraus de teatro, em 2003, com minha participação como intérprete. Nossa intenção foi sistematizar esse significativo processo criativo de elaboração de espetáculo teatral heterogêneo de animação, bem como os princípios metodológicos atuantes e as técnicas de manipulação utilizadas, no desejo de ampliar e ordenar estudos num campo artístico contemporâneo em crescente atuação nas artes cênicas. Propomos como percurso deste estudo, a pré-formulação de uma pedagogia de aproximação do interprete para a linguagem híbrida do teatro de animação contemporâneo, praticada pela Pia Fraus como forma de expressão artística. Para finalizar nosso estudo, apontamos possíveis contribuições do exercício deste fazer artístico no processo de formação do intérprete

Abstract: This dissertation deals with the description and analysis of the creative process of the play Olhos Vermelhos, um tributo à Antigona, carried out by the Pia Fraus company, in 2003, with my active participation as an interpreter. The aim was to systematize the significant creative process in the making of this heterogeneous theatrical puppet performance, as well as to show its methodological principles and the manipulation techniques used, looking forward to broadening and organizing studies on this contemporary artistic field that is now booming in the scenic arts. Along the process of this study, we propose the pre-formulation of a pedagogy that puts the interpreter in contact with the hybrid language of the current puppet theatre, practiced by Pia Fraus, as a way of artistic expression. Finally, we point out possible merits of this artistic training for the interpreter's development
Subject: Teatro
Improvisação (Representação teatral)
Metodologia
Educação - Estudo e ensino
Language: Português
Editor: [s.n.]
Date Issue: 2011
Appears in Collections:IA - Dissertação e Tese

Files in This Item:
File SizeFormat 
Graeff_IsabeladeOliveira_M.pdf4.08 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.