Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/284220
Type: TESE
Title: Olhar cego, objeto melancolico
Author: Botelho, Ana Maria
Advisor: Boccara, Ernesto Giovanni, 1948-
Abstract: Resumo: Este trabalho visa mostrar as relações existentes entre o cinema e a pintura, e como essas artes interagem na criação de suas linguagens. O campo de análise foi restrito à arte americana; o cinema chamado de Narrativa Clássica e a Pop Arte. Ao longo da pesquisa ficou evidenciado como o cinema cria sua própria linguagem, cujas características não vinham do teatro e sim de algumas influências da pintura, do vaudeville, da arte de entretenimento. A pintura por sua vez virá a sofrer influências desta nova arte. O presente trabalho tentou mostrar esse caminho evidenciando estas intersecções que estavam presentes, até então de uma maneira mais intuitiva,no meu trabalho como artista

Abstract: This thesis intendsto expound the relationship between cinema and painting and how they interact in the development of their own languages. The field of analysis is restricted to American art, the so-called Classical Narrative film making and PopArt. Alongthe research process it was pointed out how cinema creates its own language, not born out of theater but suffering influences coming from other fields as painting, vaudeville, and the arts of entertainment. Painting as well will be influenced by film. Thiswork intends to explain this process, showing these intersections among arts, which are present in myoeuvre, yet now in a less intuitive manner
Subject: Pintura e cinema - Brasil
Arte pop - Brasil
Language: Português
Editor: [s.n.]
Date Issue: 2001
Appears in Collections:IA - Dissertação e Tese

Files in This Item:
File SizeFormat 
Botelho_AnaMaria_M.pdf4.69 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.