Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/281456
Type: DISSERTAÇÃO
Degree Level: Mestrado
Title: Juventude e estilo de vida : cultura de consumo, lazer e midia
Author: Felix, Fabiola Angarten
Advisor: Ramos, José Mario Ortiz, 1950-
Abstract: Resumo: Este trabaJho tem por objetivo fazer uma análise da vida cotidiana da juventude contemporânea, buscando compreender, interpretar e explicar o modo como os múltiplos significados que os jovens atribuem aos compassos sociais que os rodeiam são construídos e usados. Termos como estilo de vida, meios de comunicação e formas de lazer, serão estudados em função do consumo, isso porque veiculam súnbolos e promovem a incorporação de estilos, tornando-se os principais pilares na estruturação da identidade juvenil Tais súnbolos não se restringem a fronteiras geográficas, são mundializados e representam a atual estrutura social. Assim, é nesse cenário de cultura mundializada que os meios de comunicação, o consumo e o lazer disseminam súnbolos culturais e estes são tomados em outros contextos, reelaborados e lançados novamente no espaço virtual da comunicação e da sociabilização humana. Nesse sentido, vivemos numa contínua re-significação da realidade

Abstract: This work has as objective to do an analysis of the contemporary youth's daily life, trying to understand, to interpret and to explain the way as the multiples meanings the youths attribute to the social compasses that they surround are built and used. Expressions as lifestyle, communication means and leisure forms will be studied to the function of the consumption, that because they transmit symbols and they promote the incorporation of styles, becoming the main pillars in the structuring of the juvenile identity. Such symbols do not limit to the geographical borders, they are all over the world and they represent the current social structure. Like this, it is in that scenery of worldwide culture that the communication means, the consumption and the leisure disseminate cultural symbols and these are taken in other contexts, reelaborated and thrown again in the virtual space of the communication and of the human socialization. In that sense, we lived in a continuous
Subject: Estilo de vida
Juventude
Mídia (Publicidade)
Lazer
Consumo
Language: Português
Editor: [s.n.]
Date Issue: 2003
Appears in Collections:IFCH - Tese e Dissertação

Files in This Item:
File SizeFormat 
Felix_FabiolaAngarten_M.pdf3.73 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.