Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/28129
Type: Artigo de periódico
Title: Auto-avaliação: uma alternativa contemporânea do processo avaliativo
Author: Silva, Kleber Aparecido da
Bartholomeu, Maria Amélia Nader
Claus, Maristela M. Kondo
Abstract: According to some researches, self-assessment has played a very important role as a support to teaching/learning process in classroom environment as a diagnostic means to help teachers and students have a better view of their potentialities. Thus, this article aims at showing different alternatives of self-assessment, their objectives, as well as their restrictions, but mainly the successful studies in which this way of alternative assessment was used. This research was based on theories of Educational and Applied Linguistics areas.
A auto-avaliação, segundo as pesquisas, tem se mostrado um excelente auxiliar para o processo de ensino/aprendizagem em sala de aula, como mecanismo diagnóstico, para que professores e alunos tenham uma visão mais clara de suas potencialidades. Este artigo, portanto, tem como objetivo apresentar as diferentes alternativas de auto-avaliação, seus objetivos e suas restrições, além de estudos bem-sucedidos em que foram utilizados esse instrumento avaliativo, à luz de teorias nas áreas de Educação e Lingüística Aplicada.
Editor: Faculdade de Letras - Universidade Federal de Minas Gerais
Rights: aberto
Identifier DOI: 10.1590/S1984-63982007000100006
Address: http://dx.doi.org/10.1590/S1984-63982007000100006
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1984-63982007000100006
Date Issue: 1-Jan-2007
Appears in Collections:Unicamp - Artigos e Outros Documentos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
S1984-63982007000100006.pdf134.02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.