Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/28117
Type: Artigo de periódico
Title: Entrance examinations and TEFL in Brazil: a case study
Author: Scaramucci, Matilde V. R.
Abstract: This article reports on an exploratory qualitative case study aimed at investigating the impact of an EFL reading ability exam on the attitudes, behaviors and actions of teachers in three different settings of EFL teaching at the secondary level in Campinas, São Paulo State, Brazil. The exam is part of the entrance examinations administered by State University of Campinas since 1987. The study triangulates information collected from different perspectives and methods. Impacts of different intensities are observed in the cenarios investigated, which may be taken as evidence to conclude that the effect of this test on teaching is not deterministic.
Este artigo é um relato de uma pesquisa de natureza qualitativa e exploratória cujo objetivo é investigar o impacto da prova de Inglês do vestibular da Universidade Estadual de Campinas nas atitudes, comportamentos e ações de professores em três contextos de ensino médio dessa cidade: escola pública, particular e curso preparatório. O estudo triangula informações coletadas a partir de diferentes perspectivas e métodos. Impactos de intensidades distintas são observados nos cenários investigados, constituindo evidência que permite concluir que a influência que o exame em questão exerce no ensino não é determinista.
Editor: Faculdade de Letras - Universidade Federal de Minas Gerais
Rights: aberto
Identifier DOI: 10.1590/S1984-63982002000100004
Address: http://dx.doi.org/10.1590/S1984-63982002000100004
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1984-63982002000100004
Date Issue: 1-Jan-2002
Appears in Collections:Artigos e Materiais de Revistas Científicas - Unicamp

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
S1984-63982002000100004.pdf165.12 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.