Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/280856
Type: TESE
Degree Level: Doutorado
Title: O imperio do hedonismo : sociedade de consumo e publicidade na era do globalismo
Author: Retondar, Anderson Moebus
Advisor: Ortiz, Renato, 1947-
Ortiz, Renato Jose Pinto
Abstract: Resumo: A presente tese trata de uma reconstrução da "sociedade de consumo" enquanto conceito e realidade histórica, enfocando especialmente sua configuração no contexto contemporâneo da globalização das sociedades, destacando ainda o universo da publicidade como instrumento privilegiado dos meios de comunicação de massa como difusor do consumismoem escala global, e, as novas relações e processos sociais geradas por esta difusão

Abstract: This thesis is an approach about "consumption society", as much as concept and a historical reality, focusing its configuration in contemporary society, especially in the context of global society. This will be yet a analyses about advertising industry as an agent of consumerism and its evolution to a global reality, the news relationships and process that come with this process
Subject: Sociedade de consumo
Globalização
Publicidade
Subjetividade
Imaginário
Language: Português
Editor: [s.n.]
Date Issue: 2003
Appears in Collections:IFCH - Tese e Dissertação

Files in This Item:
File SizeFormat 
Retondar_AndersonMoebus_D.pdf15.9 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.