Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/27803
Type: Artigo de periódico
Title: TRIZ: criatividade como uma ciência exata?
Title Alternative: TRIZ: creativity as exact science?
Author: López, J.
Almeida, R.L. de
Araujo-Moreira, F.M.
Abstract: TRIZ is the acronym for the Russian phrase Theory of Inventive Problem Solving. Over two million patents have been examined, classified by level of inventiveness, and analyzed to look for principles of innovation. If these principles could be identified and codified, they could be taught to people to make the process of invention more predictable. In this paper we discuss some ideas to use this method in the preparation of Physics students.
TRIZ é a sigla para as palavras russas que, em português, significam Teoria para a Resolução de Problemas Criativos. O estudo de mais de dois milhões de patentes no mundo tem permitido identificar princípios universais de invenção. Ensinando estes princípios e com a ajuda de técnicas psicológicas de geração de idéias, a metodologia TRIZ pretende aprofundar e dinamizar o processo criativo. Neste artigo apresentamos algumas sugestões de como utilizar o método TRIZ na formação de estudantes de Física.
Subject: TRIZ
criatividade
inovação
ensino
TRIZ
creativity
innovation
learning
Editor: Sociedade Brasileira de Física
Rights: aberto
Identifier DOI: 10.1590/S1806-11172005000200004
Address: http://dx.doi.org/10.1590/S1806-11172005000200004
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1806-11172005000200004
Date Issue: 1-Jun-2005
Appears in Collections:Artigos e Materiais de Revistas Científicas - Unicamp

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
S1806-11172005000200004.pdf168.49 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.