Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/274816
Type: TESE
Title: A disciplina recreação e lazer no curriculo de formação de profissionais de Educação Fisica : o que dizem e fazem professores em Universidade do Nordeste do Brasil
Author: Chaves-Gamboa, Marcia
Advisor: Taffarel, Celi Neuza Zulke
Taffarel, Celi Nelza Zulke
Abstract: Resumo: A presente pesquisa está relacionada com o processo de formação do profissional em Educação Física. É um estudo sobre a área de conhecimento Recreação e Lazer e sua consideração enquanto disciplina acadêmica, no contexto do currículo de formação do profissional da Educação Física, no Nordeste do Brasil. A pesquisa foi dividida em três partes. A primeira enfoca o significado de Recreação e Lazer na concepção dos pesquisadores. Pretende-se, ainda, fornecer uma visão do desenvolvimento das pesquisas (teses e dissertações) na área. Na segunda, são analisados os programas da disciplina Recreação e Lazer no currículo da Educação Física e a opinião de Professores sobre sua prática educativa. Na terceira, o interesse volta-se para os limites e possibilidades no processo de formação profissional, a partir dos problemas identificados e discutidos com alunos e professores, dentro de condições objetivas nas Universidades pesquisadas

Abstract: This research is related to the building process on professional Physical Education. The main study line concerns the Recreation and Leisure Knowledge area and the pertaining considerations as an academic discipline, shaping the professional Physical Education curriculum in the Northest of Brazil. This research opens in part One with the meanings of Recreation and Leisure according to the researchers conceptions, trying to know the specific contemporary research development in part Two, we analyze the Recreation and Leisure Programs in the Physical Education Curriculum and the Teachers opinions on their educational practice. In part Three, we are particularly interested in evaluating the limits and possibilities in the professional building process associated with the teacher and students problems which were already identified and discussed, within the objective conditions of the inquired Universities
Subject: Educação física - Currículos
Ensino profisional
Recreação
Lazer
Language: Português
Editor: [s.n.]
Date Issue: 1993
Appears in Collections:FEF - Dissertação e Tese

Files in This Item:
File SizeFormat 
Chaves-Gamboa_Marcia_M.pdf4.5 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.