Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/26872
Type: Artigo de periódico
Title: Historicidade e interdiscurso: pensando a educação em ciências na escola básica
Title Alternative: Historicity and interdiscourse: considering science education in the basic school
Author: Almeida, Maria José P. M. de
Abstract: This paper discusses the possibility of different approaches for the historic dimension in the History of Science and points to the necessity to make them explicit when one thinks about the use of the History of Science in the teaching of Science.
É discutida a possibilidade de diferentes abordagens da dimensão histórica na História da Ciência e apontada a necessidade de que elas sejam explicitadas quando se pensa a utilização da História da Ciência no ensino da Ciência.
Subject: História da Ciência
Ensino da Ciência
historiografia
interdiscurso
History of Science
Science Teaching
historiography
interdiscourse
Editor: Programa de Pós-Graduação em Educação para a Ciência, Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências, campus de Bauru.
Rights: aberto
Identifier DOI: 10.1590/S1516-73132004000300003
Address: http://dx.doi.org/10.1590/S1516-73132004000300003
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1516-73132004000300003
Date Issue: 1-Dec-2004
Appears in Collections:Artigos e Materiais de Revistas Científicas - Unicamp

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
S1516-73132004000300003.pdf112.1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.