Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/26871
Type: Artigo de periódico
Title: Do fazer ao compreender ciências: reflexões sobre o aprendizado de alunos de iniciação científica em química
Title Alternative: From making to understand science: reflexions on students' learning through undergraduate research projects in chemistry
Author: Queiroz, Salete Linhares
Almeida, Maria José P. M. de
Abstract: The paper is based on a study of the laboratory work of undergraduate chemistry students during the time they were involved in undergraduate research projects. The aim of the study was to gain insight into what students learn about the nature of science from this approach to science instruction. The data were gathered through students' and professors' interviews and were analyzed using LATOUR and WOOLGAR'S concepts of sociology of science.
O artigo toma por base investigações realizadas sobre as atividades desenvolvidas por alunas de graduação, enquanto estudantes de iniciação científica, em laboratório de pesquisa na área de química. O principal objetivo do estudo foi investigar o entendimento das alunas no que diz respeito à natureza da ciência, quando submetidas a esse tipo de instrução acadêmica. Os dados obtidos por meio de entrevistas com docentes e estudantes foram analisados segundo estudos em sociologia da ciência realizados por LATOUR e WOOLGAR.
Subject: iniciação científica
educação em química
sociologia da ciência
undergraduate research
education in chemistry
sociology of science
Editor: Programa de Pós-Graduação em Educação para a Ciência, Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências, campus de Bauru.
Rights: aberto
Identifier DOI: 10.1590/S1516-73132004000100003
Address: http://dx.doi.org/10.1590/S1516-73132004000100003
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1516-73132004000100003
Date Issue: 1-Jan-2004
Appears in Collections:Artigos e Materiais de Revistas Científicas - Unicamp

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
S1516-73132004000100003.pdf70.53 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.