Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/26870
Type: Artigo de periódico
Title: O livro didático de ciências: problemas e soluções
Title Alternative: Science texbooks: problems and solutions
Author: Megid Neto, Jorge
Fracalanza, Hilário
Abstract: This article analyses the theme of didactic books for Science teaching in Brazil and it presents alternatives to this resource. The main points analyzed are: the characteristics of didactic books; the use by teachers of school texts; the new curricular proposals for science teaching; the results of educational research about science teaching and about textbooks in Brazil.
Analisa a temática do livro didático para o ensino de Ciências no Brasil e apresenta alternativas a este recurso, tendo em conta: as atuais características dos manuais didáticos; os usos dos compêndios escolares pelos professores; as novas propostas curriculares para o ensino de Ciências; os resultados da pesquisa educacional sobre ensino de Ciências e sobre os livros didáticos no Brasil.
Subject: livro didático
ensino de ciências
política educacional
concepções de professores
avaliação
didactic books
science education
educational policy
teachers' conceptions
evaluation
Editor: Programa de Pós-Graduação em Educação para a Ciência, Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências, campus de Bauru.
Rights: aberto
Identifier DOI: 10.1590/S1516-73132003000200001
Address: http://dx.doi.org/10.1590/S1516-73132003000200001
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1516-73132003000200001
Date Issue: 1-Jan-2003
Appears in Collections:Artigos e Materiais de Revistas Científicas - Unicamp

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
S1516-73132003000200001.pdf59.21 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.