Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/265648
Type: TESE
Title: Gestão de processos aplicada a pratica : estudo de caso
Title Alternative: Practical applications of process management : case study
Author: Beduschi, Alexandre
Advisor: Batocchio, Antonio, 1953-
Abstract: Resumo: Nesse trabalho analisou-se a aplicação prática da gestão de processos em uma empresa prestadora de serviços do segmento de crédito imobiliário. Para tanto, foi necessário conhecer-se a evolução metodológica do conceito de gestão de processos que constitui a metodologia específica utilizada na condução da empresa a uma realidade organizacional focada em processos. A metodologia utilizada foi a da Deloitte Touche Thomatsu, divisão de Consultoria Empresarial, que há mais de 30 anos realiza projetos de reestruturação organizacional em diversos países. O trabalho apresentado parte da situação original da empresa, ressaltando os pontos necessários de mudança, para atingir o desenho necessário para que a empresa estudada pudesse obter os benefícios de modificar sua forma de operação e maximizar a utilização de seus recursos humanos, tecnológicos e financeiros. Para tanto, a empresa passou pelo reposicionamento de seu planejamento estratégico, com a definição de nova missão, visão e valores, definindo, assim, as diretrizes para uma mudança da postura departamental para a postura processual. Por tratar-se de empresa tradicional, localizada em região tradicional da cidade de São Paulo, com processos de negócio tradicionalmente definidos e compostos por pessoas com perfil tradicional, muitos foram os desafios nessa mudança cultural. No entanto, os objetivos pretendidos foram alcançados e os resultados foram bastante satisfatórios, permitindo à empresa recuperar sua solvência financeira e iniciar uma nova fase de crescimento

Abstract: This thesis analyzes the practical application of a process-oriented method in a real state service provider (home loans). The methodological evolution of the concept of processes management, it was necessary to know that constitutes the used specific methodology in the conduction of the company to a focus organization reality. Deloitte Touche Thomatsu (division of Business Consulting) furnished the used methodology, which has more than 30 years of application through projects of organizational reorganization in different countries. The presented work starts on the original situation of a company, standing out the necessary changes to reach the restructuring, so the studied company could get the benefits to modify its form of operation and to maximize the use of its human, technological and financial resources. The company has gone through its reorganization from a completely new strategic direction and, with the definition of its new mission, vision and business values, defining, thus, the lines of direction for a change from the departmental position to procedural position. Although it is a traditional company, located on a traditional region of the city of São Paulo, with traditional business processes and personnel with a traditional profile, many had been the challenges in this cultural change. However, the intended objectives were reached and the results were sufficiently satisfactory, allowing the company to recoup its financial situation and to initiate a new phase of economic growth
Subject: Desenvolvimento organizacional
Gestão de empresas
Language: Português
Editor: [s.n.]
Date Issue: 2004
Appears in Collections:FEM - Tese e Dissertação

Files in This Item:
File SizeFormat 
Beduschi_Alexandre_M.pdf5.59 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.