Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/264698
Type: TESE
Degree Level: Mestrado
Title: Marketing em formação do preço de venda para setor serviço : estudo de caso
Title Alternative: Marketing formation of selling price for third sector: case study
Author: Caro, Manuel Jesus Marin
Advisor: Lima, Waldemir Silva de
Abstract: Resumo: Neste trabalho procurou-se desenvolver um método de formação de preço mais adequado às necessidades das empresas locais prestadoras de serviços. Para tanto foi necessário conhecer as variáveis influenciadoras e as principais correntes teóricas sobre o assunto. Utilizou-se o método tradicional de formação de preços (margem de lucro), a composição de mercado (preço de mercado) e a taxa de marcação (mark-up).Os resultados obtidos foram analisados e comparados com os modelos existentes, obtendo-se uma boa correlação. Resultados adicionais mostrando a variação dos preços de vendas foram analisados e comentados. Os resultados deste trabalho representam relevante importância e contribuição para futuros estudos de formação de preço de venda nas empresas prestadoras de serviços

Abstract: This investigation describes a model which permits to develop a prices formation method more adapted to enterprises' necessities local offering services. To achieve this objective it was necessary to study the variables that influence on it and the main theories about the matter. It is used traditional method of price's formation (benefit's margin), the market composition (market¿s price) and the tax of pricing (mark-up). The results were then analyzed, compared with existing models getting a good correlation. Additional results were obtained to demonstrate the variation of price¿s formation. These results were analyzed and commented. The results obtained from this investigation demostrate a great importance and contribution to future studies in price¿s formation into enterprises offering services
Subject: Venda
Calculo de preço (Comercio varejista)
Política de preços
Marketing
Language: Português
Editor: [s.n.]
Citation: CARO, Manuel Jesus Marin. Marketing em formação do preço de venda para setor serviço: estudo de caso. 2005. 71f. Dissertação (mestrado profissional) - Universidade Estadual de Campinas, Faculdade de Engenharia Mecanica, Campinas, SP. Disponível em: <http://www.repositorio.unicamp.br/handle/REPOSIP/264698>. Acesso em: 5 ago. 2018.
Date Issue: 2005
Appears in Collections:FEM - Tese e Dissertação

Files in This Item:
File SizeFormat 
Caro_ManuelJesusMarin_M.pdf3.76 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.