Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/26456
Type: Artigo de periódico
Title: Áreas e subáreas do conhecimento, vínculos epistemológicos: o GT de Educação Matemática da ANPEd
Title Alternative: Áreas y subáreas del conocimiento, vínculos epistemológicos: o GT de la Educación Matemáticas de ANPEd
Areas and sub-areas of knowledge and their epistemological links: ANPEd's working group in mathematics education
Author: Miguel, Antonio
Abstract: In this article, our purpose is to discuss the question of knowledge compartmentalization considering it both in its wider epistemological dimension as in the way it presents itself, nowadays, to the ANPEd community of academic-scientific practice. In that more restricted aspect, we stress, particularly, the situation of the mathematics education working group in relation to the other working groups already institutionalized by ANPEd in the field of Brazilian educational research.
Neste artigo temos como propósito discutir a questão da compartimentalização do conhecimento, considerando-a tanto em sua dimensão epistemológica mais ampla quanto no modo como ela se apresenta hoje à comunidade de prática acadêmico-científica da ANPEd. Nessa segunda dimensão, damos destaque ao caso particular da situação do Grupo de Trabalho de Educação Matemática relativamente aos demais grupos de trabalho já institucionalizados pela ANPEd no âmbito da pesquisa brasileira na área de educação.
En este artículo, es nuestro propósito discutir la cuestión de la compartimentalización del conocimiento, considerándola tanto en su dimensión epistemológica más amplia en cuanto al modo como ella se presenta hoy a la comunidad de práctica académico científica de ANPEd. En esta segunda dimensión, destacamos el caso particular de la situación del grupo de Educación Matemáticas relativamente a los demás grupos de trabajo ya institucionalizados por ANPEd en el ámbito de la pesquisa brasileña en el área de educación.
Subject: compartimentalização do conhecimento
grupos de trabalho da ANPEd
Grupo de Trabalho de Educação Matemática
knowledge compartmentalization
ANPEd's working groups
working group in mathematics education
Editor: Editora Autores Associados
Rights: aberto
Identifier DOI: 10.1590/S1413-24782008000200014
Address: http://dx.doi.org/10.1590/S1413-24782008000200014
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1413-24782008000200014
Date Issue: 1-Aug-2008
Appears in Collections:Artigos e Materiais de Revistas Científicas - Unicamp

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
S1413-24782008000200014.pdf149.14 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.