Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/264393
Type: TESE
Title: Estudo dos parametros influentes na vida de uma transmissão continuamente variavel do tipo esfera-cone submetida a contato com"slip/Spin"
Title Alternative: Study of influenctial parameters on lifetime of a trackball CVT which in under SLIP/SPIN contact
Author: Saccheto, Thiago Jose da Silva
Advisor: Dedini, Franco Giuseppe, 1957-
Abstract: Resumo: Neste trabalho, é apresentado um estudo dos parâmetros que influem na vida de uma CVT do tipo esfera-cone para aplicação em sistemas de tração humana, particularmente bicicletas. Nos primeiros capítulos, é apresentado um histórico sobre as transmissões e seus grupos principais e em seguida um breve resumo descrevendo os tipos de CVTs mais comuns encontrados no mercado, seu princípio de funcionamento e características principais. Após esse capítulo, é introduzida a teoria de contato de Hertz como forma de cálculo do perfil de pressão normal e o algorítmo de Kalker para o cálculo do perfil de pressão tangencial e slip. As equações de lubrificação também são estudadas nesse trabalho, a fim de determinar a espessura de filme lubrificante no contato da CVT. Por fim é apresentada a CVT do tipo esfera-cone Wagner Forti, na qual são discutidos suas características cinemáticas, dinâmicas e geométricas, além da simulação para um conjunto de condições de operação com o intuito de calcular a vida de contato com slip/spin. Finaliza-se o trabalho correlacionando o tempo de vida calculado com as condições de operação. Palavras Chave- CVT, Tempo de Vida, Contato, Slip, Spin

Abstract: In this work, a study of the parameters that influences the lifetime of a TrackBall CVT for use in systems of human traction, particularly bicycles. First, the mechanical transmissions history is told and mentioned its main groups. Then it presented a brief summary describing the types of CVTs most common in market, their principle of operation and main features. After this chapter, it introduces the theory of Hertz contact as way of calculating the normal pressure profile and, by Kalker algorithm, calculating the tangential profile with slip. The equations of lubrication are also studied in this work in order to determine the thickness of the lubricant film in the contact of CVT. Finally it shows the type of CVT TrackBall Wagner Forti, which is commented on its cinematic, dynamic and geometric features, and the simulation for a range of operating conditions in order to calculate the life of contact with slip/spin. Finally it is the work correlating the life calculated with the conditions of operation. Key Words:CVT, Lifetime, Contact, Slip, Spin
Subject: Engenharia automotiva
Metais - Fadiga
Mecânica do contato
Metais - Deformação
Language: Português
Editor: [s.n.]
Date Issue: 2008
Appears in Collections:FEM - Tese e Dissertação

Files in This Item:
File SizeFormat 
Saccheto_ThiagoJosedaSilva_M.pdf4.55 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.